Nowa Toyota Corolla w wersji amerykańskiej

Wiemy już, jak będzie wyglądała Corolla 2017 dostępna w Ameryce. Bestseller Toyoty ma przeprojektowany przód, unowocześnione wyposażenie we wnętrzu i nowe systemy bezpieczeństwa.

Grill odświeżonej Corolli jest teraz jeszcze węższy niż w aktualnej europejskiej odmianie. Amerykański sedan otrzymał pełne światła LED i nowe obręcze kół, zarówno stalowych 16’’, jak i aluminiowych 17’’. W środku auto ma nowe tapicerki, przeprojektowane przełączniki i kratki nawiewów. Bluetooth będzie teraz w standardzie od podstawowej wersji, natomiast system audio klasy premium z nawigacją i 7-calowym ekranem dotykowym będą dostępne w wyższych wersjach wyposażenia. Amerykańska Corolla będzie napędzana czterocylindrowym silnikiem 1.8 o mocy 140 KM (zamiast 132 KM) z przeprogramowaną automatyczną skrzynią CVT.

Reklama


Nowością w Corolli 2017 jest nowa generacja pakietu Toyota Safety Sense z oznaczeniem P. W najnowszej wersji systemów bezpieczeństwa czynnego Toyoty czujnik laserowy został zastąpiony radarem, który wyróżnia się znacznie większym zasięgiem i precyzją działania. Dzięki temu Toyota Safety Sense P działa w pełnym zakresie prędkości i ma nowe funkcje. Układ zapobiegania zderzeniom (awaryjnego hamowania) wykrywa nie tylko samochody, ale też pieszych. Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu potrafi skorygować tor jazdy, a na liście wyposażenie znajdziemy też aktywny tempomat. Oprócz tego TSS P ma znaną z poprzedniego pakietu funkcję rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe, które przełączają się na światła mijania, kiedy system wykryje inne pojazdy na drodze.

W tym roku Corolla obchodzi swoje 50-lecie. Jej produkcja rozpoczęła się w 1966 roku, a już w 1974 zdobyła tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w historii, z którym nie rozstała się do tej pory. Do dziś Toyota sprzedała ponad 43 miliony egzemplarzy swojego globalnego kompaktu. Jak dotąd żaden inny model na świecie nie przekroczył granicy 40 milionów sprzedanych aut.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama