Nissan Qashqai E-Power to mocna i dość niespotykana hybryda
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do gamy Qashqaia dołącza odmiana hybrydowa. I również zgodnie z zapowiedziami, jest to hybryda dość nietypowa.
Nissan Qashqai E-Power to klasyczna hybryda, bez możliwości ładowania z gniazdka. Choć może "klasyczna" nie jest najlepszym określeniem, ponieważ zastosowany tu napęd działa na innej zasadzie, niż w większości takich konstrukcji.
Zwykle w takich autach głównym źródłem napędu jest silnik spalinowy, który wspomaga elektryczny, mogący na krótkich dystansach sam napędzać pojazd. Tymczasem Qashqai E-Power ma motor elektryczny o mocy 190 KM i to wyłącznie on napędza przednie koła. Silnik spalinowy (3-cylindrowa jednostka 1,5 l o mocy 158 KM) działa tylko jako generator prądu.
Zgodnie z logiką takiego rozwiązania, potrzeba mniej paliwa, żeby wytworzyć energię elektryczną do napędzenia silnika, niż gdyby spalana benzyna miała przekładać się na ruch kół. Według producenta hybrydowy Qashqai ma spalać średnio 5,3 l/100 km.
Taki rodzaj napędu poprawia również wrażenia z jazdy, ponieważ nie ma tu konieczności koordynowania pracy dwóch silników, ani stosowania skrzyni biegów. Qashqai E-Power jeździ jak auto elektryczne, błyskawicznie reagując na gaz i natychmiast dając kierowcy do dyspozycji pełnię swoich możliwości, a także pozwala na korzystanie z funkcji e-Pedal. Dzięki niej, możemy prowadzić auto korzystając tylko z pedału gazu, hamując wyłącznie z użyciem rekuperacji.
Nissan nie podał jeszcze wszystkich szczegółów, takich jak na przykład czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h. Szczegóły poznamy zapewne bliżej rynkowego debiutu, który ma nastąpić późnym latem tego roku.