Mercedes klasy E cabriolet oficjalnie
Mercedes zdradził właśnie jak będzie wyglądać nowa klasa E z otwartym nadwoziem.
Mercedes klasy E cabriolet, podobnie jak coupe, różni się zauważalnie od odmian sedan oraz kombi. Ma inny pas przedni i tylny, a we wnętrzu znajdziemy dość oryginalne wloty powietrza. Dach, tak jak w poprzedniku, jest materiałowy, wielowarstwowy, mający zapewniać bardzo dobrą izolację od niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz hałasu.
Do wyboru będą cztery kolory materiału, którymi wykończony zostanie dach. Jego składanie odbywa się elektrycznie i trwa 20 sekund. Możliwe jest to z prędkościami do 50 km/h. Kiedy znajduje się on w bagażniku, zmniejsza jego pojemność z 385 l do 310 l.
Podobnie jak w klasie E cabriolet poprzedniej generacji, tak i w nowym modelu możemy dopłacić do systemu Airscarf, czyli nawiewów ciepłego powietrza na kark, a także Aircap. Ten drugi to owiewka wysuwana z przedniej szyby, która zapobiega zawirowaniom powietrza w kabinie.
Samochód zawieszony jest o 15 mm niżej, od sedana, ale, tak jak on, pozwala na wybór dwóch opcjonalnych systemów zawieszenia. Pierwszy to po prostu amortyzatory o zmiennej sile tłumienia, a drugi to zawieszenie pneumatyczne.
Mercedes klasy E cabriolet powinien być na początku dostępny z silnikami takimi, jak coupe (Niemcy nie podali póki co szczegółów na temat palety silnikowej). Oznacza to wersje E 200 (184 KM), E 300 (245 KM), E 400 4MATIC (po raz pierwszy napęd 4x4 będzie dostępny w klasie E cabriolet) oraz E 220 d (194 KM).