Mercedes A 45 AMG prawie gotowy do startu

Najmniejszy Mercedes o sportowej duszy od czasów 190E 2.3 16V po raz pierwszy objawił się bez kamuflażu. A 45 AMG, bo o nim mowa, otrzyma 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 350 KM i napęd na obie osie.

Najmocniejszą klasę A można rozpoznać po napompowanych zderzakach, dwóch trapezoidalnych końcówkach wydechu oraz 18-calowych obręczach.

Do jej napędu posłuży zmodernizowany silnik o pojemności 2 litrów, znany z A 250. Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę, ma generować moc 350 KM i i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To więcej niż w konkurencyjnym BMW M135i (320 KM) oraz Audi RS3 (340 KM). Osiągi? Niemcy przewidują, że A 45 AMG będzie osiągać "setkę" w ciągu 4,5 s. Prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h (na życzenie - do 270 km/h).

Reklama

Do współpracy z jednostką napędową posłuży 7-stopniowa przekładnia AMG Speedshift DCT z dwoma sprzęgłami. Moment obrotowy przekazywany będzie na koła obu osi. 

Inżynierowie AMG zadbali o odpowiednie zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego oraz bardziej wydajne hamulce. Aby dodatkowo poprawić właściwości jezdne, obniżyli prześwit względem modelu A 250 (o 25 mm) i poszerzyli rozstaw kół.

Premiera Mercedesa A 45 AMG nastąpi podczas przyszłorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2013 r. Przewidywana cena modelu to około 45 tysięcy euro.

Maciej Struk

Klasa A gwiazdą Mercedesa - INFORMACJE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy