Mazda 3 - oto nowa odsłona

Czwarta generacja "trójki" chce przyciągnąć klientów nie tylko bardzo wyrazistą stylistyką, ale także pierwszym silnikiem benzynowym o zapłonie samoczynnym.

Mazda 3
Mazda 3Mazda

Nowa Mazda 3, zgodnie z zapowiedziami, garściami czerpie z wyjątkowo ciekawego modelu koncepcyjnego Kai. Została ona tylko nieco ułagodzona i przybliżona do obecnie oferowanych modeli japońskiego producenta. Auto zadebiutowało jednocześnie jako hatchback oraz sedan, których rozstaw osi zwiększył się o 25 mm (do 2725 mm). Wersja pięciodrzwiowa ma przy tym niezmienioną długość 4459 mm (- 1 mm), natomiast czterodrzwiowa zauważalnie urosła, mierząc 4662 mm (+ 82 mm).

Mazda 3 2019

Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda
Mazda 3Mazda

Już poprzednia generacja Mazdy 3 miała wnętrze, które można było określić mianem "minimalistycznego" i podobnie jest teraz. Deska rozdzielcza jest oczywiście inaczej ukształtowana i ciekawie łączy czarne plastiki z tapicerowanymi wstawkami (tapicerka jak na fotelach). Wolnostojący ekran systemu multimedialnego ma teraz 8,8 cala i (nareszcie) oferuje zupełnie nowe oprogramowanie.

Pod maskę trafiły benzynowe silniki Skyactiv-G o pojemności 1,5 l oraz 2,0 l, a także diesel (Skyactiv-D) mający 1,8 l. Prawdziwą nowością jest jednak jednostka benzynowa o zapłonie samoczynnym. Może ona co prawda korzystać z zapłonu iskrowego, ale pod niedużym obciążeniem silnikowi wystarczy tylko wysokie ciśnienie i temperatura. Dzięki temu auto powinno wyróżniać się bardzo oszczędnym obchodzeniem się z paliwem.

Więcej informacji na temat Mazdy 3 poznamy bliżej jej rynkowej premiery.

Mazda 3Mazda
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas