Luksusowe hybrydowe SUVy

article cover
 

Luksusowe hybrydowe SUVy

Każdy chcący liczyć się na rynku producent ma już w swojej ofercie SUV-a. Nic dziwnego, segment ten bezustannie odnotowuje wzrosty. Modele z takim nadwoziem upodobali sobie przede wszystkim klienci instytucjonalni, którzy w Polsce – wg Samar - odpowiadają ponad 60 proc. wszystkich rejestracji aut nowych. Przedstawiamy pięć luksusowych SUV-ów z napędem hybrydowym, które można kupić na polskim rynku. 
Ceny Volvo XC90 Plug-In Hybrid w odmianie Momentum zaczynają się od 351 600 zł. Pod maską auta pracuje czterocylindrowy motor benzynowy o pojemności dwóch litrów wspomagany przez silnik elektryczny. W sumie ten układ oferuje moc rzędu 400 KM, a przyspieszenie do 100 km/h to około 6 sekund. Wyposażenie obejmuje między innymi układ wspomagania hamowania dla różnicy prędkości pomiędzy pojazdami sięgającej 50 km/h, system wspomagający unikanie zderzeń z innymi samochodami na skrzyżowaniach lub łagodzenie ich skutków oraz układ ochrony pieszych i aktywny tempomat. Dodatkowo na liście znalazł się system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu oraz układ informowania o znakach drogowych We wnętrzu można znaleźć między innymi elektryczną, 4-stopniową regulację odcinka lędźwiowego foteli przednich, 4-strefową klimatyzację i 9-głośnikowy system audio. 
Mercedes GLE 500 e 4MATIC napędzany jest silnikiem benzynowym V6 o pojemności trzech litrów i mocy 333 KM oraz agregatem elektrycznym generującym 116 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 5,3 sekundy. Cena staruje od 354 tys. zł. Na liście wyposażenia podstawowej wersji znalazł się między innymi tempomat, system audio z ośmioma głośnikami i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz asystent utrzymania pasa ruchu oraz aktywne wspomaganie hamowania z funkcją pokonywania skrzyżowań. Zgodnie z cennikiem dopłaty wymaga np. kamera cofania (2,2 tys. zł) i asystent świateł drogowych (586 zł) 
Układ napędowy Lexusa RX 450h składa się z pracującego w oszczędnym trybie Atkinsona silnika benzynowego o pojemności 3,5 litra i dwóch agregatów elektrycznych. Zestaw ten wytwarza łącznie moc 313 KM i rozpędza SUV-a do 100 km/h w czasie 7,7 sekundy. Podstawowa wersja Elite kosztuje od 307 500 zł, a na liście jej wyposażenia znajdziemy aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości oraz dodatkowe system zwiększające bezpieczeństwo – asystent rozpoznawania znaków drogowych, system ochrony przedzderzeniowej, system stabilizacji toru jazdy oraz układ ostrzegający przez opuszczeniem pasa ruchu z wspomaganiem utrzymania pasa ruchu. Wyposażenie wnętrza obejmuje między innymi 9-głośnikowy system audio Pioneer i ekran centralny o przekątnej 8 cali. Komfort użytkowania podwyższają asystent parkowania (wskazówki i obraz z kamery na ekranie multimedialnym), elektryczna regulacja foteli przednich (8 kierunków) z pamięcią fotela kierowcy, a także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z generatorem cząstek nanoE. 
Range Rover napędzany jest układem hybrydowym, w skład którego wchodzi silnik diesla o pojemności trzech litrów, który współpracuje z silnikiem elektrycznym. Układ generuje w sumie 353 KM i pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy. Na liście wyposażenia znalazł się między innymi system kamer wspomagających parkowanie, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu oraz zestaw audio z pojedynczym CD i odczytem plików MP3. Ceny odmiany SDV6 Hybrid Vogue SE zaczynają się od 722 400 zł.  
BMW X5 w odmianie xDrive40e iPerformance napędzany jest turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką o pojemności dwóch litrów wspomaganą przez silnik elektryczny. Cały układ generuje moc na poziomie 313 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy. Ceny tego modelu z układem hybrydowym startują od 315 100 zł. Na liście wyposażenia znalazła się między innymi dwustrefowa klimatyzacja, system audio z 10-calowym ekranem i nawigacją oraz systemy asystujące kierowcy, takie jak np. układ ostrzegający przez zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem. 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas