Lexus CT - lifting jest blisko

Lexus zapowiada modernizację kompaktowego modelu CT. Model jak dotychczas nie odniósł zakładanego sukcesu.

Lexus CT 200h to spóźniona odpowiedź na BMW serii 1, Audi A3 oraz Mercedesa klasy A. Według badań japońskiej marki 70 proc. kompaktów premium ma silniki o mocy 150 KM, toteż zdecydowano się wyłącznie na jedną wersję napędową: hybrydową, z zespołem napędowym z Toyoty Prius (136 KM) - oszczędnym, ale pozbawionym temperamentu.

Z tego i zapewne kilku innych względów CT odniósł umiarkowany sukces. W ubiegłym roku znalazł na całym świecie 63,3 tys. nabywców, w tym 15,6 tys. w Europie i 17,7 tys. w USA. Dla porównania, sprzedaż BMW serii 1 to 226,8 tys. sztuk, Audi A3 - 158,6 tys., a poprzedniej generacji Mercedesa klasy A - 72,6 tys. Warto jednak pamiętać, że niemieckie kompakty zdobywają klientów znacznie szerszą niż w przypadku Lexusa gamą nadwoziową oraz silnikową.

Reklama

Sami Japończycy przyznają, że liczyli na więcej. Zeszłoroczne cele zakładały, że w USA salony opuści około 35 tys. egzemplarzy CT 200h. Nie pomogła kampania reklamowa z Kylie Minogue w roli głównej ani usportowione wersje F. Pomóc może modernizacja zaplanowana na początek 2014 roku. Mały Lexus, upodobniony do nowych modeli IS i GS i bardziej zorientowany na dynamiczną jazdę, ma skuteczniej walczyć z silniejszymi rywalami. Poza tymi z Niemiec przybył mu zresztą konkurent ze Szwecji - Volvo V40.

W 2016 roku na drogi wyjedzie natomiast nowa generacja Lexusa CT. Biorąc pod uwagę sukces Mercedesa CLA w USA, premierę Audi A3 Limousineplany BMW, prawdopodobnie będzie ona oferowana również jako sedan.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy