Lamborghini Aventador S w wersji roadster

Po wersji coupe, przyszedł czas na modernizację roadstera. Jest szybszy, ale nie na prostej.

Tak jak w przypadku coupe, zmodernizowany roadster wyróżnia się z przodu nowym zderzakiem i splitterem. Z tyłu natomiast inny jest zderzak z wylotami powietrza, dyfuzor oraz centralnie umieszczona końcówka wydechu, w której umieszczono trzy rury.

Dach to nadal dwa panele z włókna węglowego, ważące w sumie 6 kg. Otrzymały one przetłoczenia, mające zapewnić więcej miejsca nad głowami. Z włókna węglowego wykonano także pokrywę silnika, która może być przeszklona. Sam silnik to nadal 6,5-litrowe V12, które rozwija teraz 740 KM i 690 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Reklama

Dodatkowe 40 KM nie wpłynęło jednak zauważalnie na sprint do 100 km/h - trwa on nadal 3 s, natomiast prędkość maksymalna to 350 km/h. Moc trafia naturalnie na wszystkie koła, za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej.

Sporą różnicę można natomiast dostrzec w zakrętach - Aventador S Roadster otrzymał aktywną aerodynamikę, która poprawia docisk o 130 %, w porównaniu do wersji sprzed modernizacji. Auto jest też teraz bardziej zwinne, dzięki skrętnej tylnej osi. O odpowiednią siłę hamowania dbają ceramiczne hamulce, ukryte pod 20- i 21-calowymi alufelgami (przód/tył).

Nowe Lamborghini Aventador S Roadster wyjedzie na ulice w lutym przyszłego roku. Cena zaczyna się od 313 666 euro plus podatki.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy