Kia Stinger z polskimi cenami
Wiemy już ile trzeba będzie zapłacić za sportową limuzynę z Korei. Zagrozi niemieckiej konkurencji?
Kia Stinger to 5-drzwiowy liftback o sportowej linii nadwozia i dość imponujących, jak na klasę średnią, wymiarach (długość to 483 cm). Auto zwraca uwagę swoją agresywną stylistyką, minimalistycznym wnętrzem i mocnymi silnikami.
Samochód dostępny będzie na polskim rynku w czterech wersjach wyposażenia - L, XL, GT Line oraz GT. Już w bazowej otrzymamy automatyczną klimatyzację, elektryczną regulację przednich foteli, nawigację z 7-calowym ekranem i kamerą cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, bezkluczykowy dostęp do samochodu, 18-calowe felgi, a także LEDowe światła z tyłu i z przodu (do jazdy dziennej) oraz pakiet systemów bezpieczeństwa (wykrywanie zmęczenia kierowcy, asystent pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją i adaptacyjny tempomat).
Za tak wyposażonego Stingera musimy zapłacić przynajmniej 149 900 zł. Pod maską znajdziemy wtedy 2-litrową, doładowaną jednostkę o mocy 255 KM, przekazującą moc na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Dla kierowców ceniących sobie oszczędną jazdę, przygotowano też odmianę wysokoprężną - 2.2 CRDi o mocy 200 KM (ceny od 179 900 zł).
Na szczycie gamy stoi Kia Stinger GT, napędzana 370-konnym silnikiem V6 biturbo o pojemności 3,3 l, którego moc trafia na wszystkie koła. Wersja taka kosztuje 234 900 zł.