Jeep Renegade po liftingu w szczegółach
Jeep już wcześniej informował o zmianach, jakie wprowadził w swoim najmniejszym modelu, ale dopiero teraz poznaliśmy szczegóły dotyczące zakresu modernizacji.
Jak już wcześniej pisaliśmy, odświeżony Renegade otrzymał nieco zmieniony pas przedni oraz w pełni LEDowe reflektory, które zastępują dotychczas stosowane ksenonowe. Z tyłu z kolei zmieniły się tylko światła, które zachowały dotychczasowy kształt, ale otrzymały nowe wkłady.
We wnętrzu wita nas nowa konsola środkowa, gdzie pojawił się panel sterowania klimatyzacją oraz system multimedialny przeniesiony z większego Compassa. Dostępne są ekrany o przekątnej 5, 7 oraz 8,4 cala z czego ten największy dorównuje temu stosowanemu w Grand Cherokee.
W zmodernizowanym Jeepie Renegadzie debiutują nowe silniki benzynowe koncernu FCA. Bazowy to 3-cylindrowa jednostka 1,0 l o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm, która współpracuje z manualną, 6-biegową przekładnią. Alternatywa jest 4-cylindrowy silnik 1,3 l o mocy 150 lub 180 KM (w obu przypadkach maksymalny moment to 270 Nm). Pierwszy z nich ma napęd na przednie koła i 6-biegowe przekładnie - manualną lub dwusprzęgłową. Drugi występuje tylko z 4x4 i 9-biegowym "automatem".
Diesle pozostały bez zmian (jeśli nie liczyć dodania katalizatora SCR) - nadal można wybierać między 1.6 MultiJet (120 KM), a 2.0 MultiJet (140 i 170 KM). Pierwszy ma tylko napęd na przód, a skrzynię manualną lub dwusprzęgłową, natomiast mocniejszy może mieć 4x4 i 9-biegowy automat (w 170 KM seryjne).
Na listę wyposażenia seryjnego wszystkich odmian Renegade'a trafiło ostrzeganie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz system rozpoznający ograniczenia prędkości. Dostępny jest też ulepszony asystent parkowania, adaptacyjny tempomat czy też wykrywanie pojazdów w martwym polu.
Zmodernizowany Jeep Renegade pojawi się w salonach we wrześniu tego roku.