Jeep Gladiator - powrót pick-upa

Do gamy modelowej Jeepa, po 26-letniej przerwie, powraca pick-up, który ma być najdzielniejszym takim pojazdem na rynku.

Jeep Gladiator
Jeep GladiatorJeep

Gladiator powstał na bazie nowego Wranglera i to widać już na pierwszy rzut oka - można wręcz powiedzieć, że to kolejna wersja nadwoziowa tej terenówki, która otrzymała osobną nazwę głównie ze względów marketingowych. Warto jednak odnotować, że charakterystyczną, kanciastą karoserię wyraźnie powiększono - auto mierzy 5181 mm długości, a jego rozstaw osi to aż 3480 mm.

Jeep Gladiator

Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep
Jeep GladiatorJeep

Deska rozdzielcza Gladiatora również pochodzi z Wranglera i nieźle pasuje do samochodu o użytkowym charakterze. Jej proste kształty urozmaicają koloryzowane wstawki oraz nowoczesne elementy, jak na przykład dwa duże ekrany (wyświetlacz komputera pokładowego może mieć 7 cali, a systemu multimedialnego 8,4 cala).

Pod względem możliwości przewozowych Gladiator nie wyróżnia się niczym na tle swoich przyszłych rywali. Paka ma typową w tej klasie długość 1254 mm, a ładowność to tylko 725 kg. Nowym Jeepem można natomiast ciągnąć bardzo ciężkie przyczepy - nawet takie o masie własnej 3470 kg.

Amerykańska nowość powinna natomiast błyszczeć na bezdrożach. Auto ma naprawdę duży prześwit (282 mm), świetny kąt natarcia (43,6 st.) i niezły rampowy (20,3 st.) oraz zejścia (26 st.). W trudnym terenie, poza napędem na wszystkie koła, wspomagać nas będzie reduktor, blokady przedniego i tylnego dyferencjału oraz możliwość rozpięcia przedniego stabilizatora. Gladiator porusza się na 33-calowych kołach z oponami M/T.

Jeep GladiatorJeep

Jeep Gladiator zadebiutował w Los Angeles i póki co pojawiły się jedynie informacje dotyczące specyfikacji na rynek amerykański. W Europie możemy spodziewać się, stosowanego we Wranglerze, diesla 2,2 l o mocy 200 KM. Teoretycznie w grę wchodzi również 2-litrowy, doładowany benzyniak rozwijający 272 KM, ale w pick-upie ma raczej małe szanse na powodzenie.

Jeep GladiatorJeep
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas