Honda CR-V Hybrid - zapowiedź nowego modelu

Hybrydowy prototyp ma dać nam przedsmak nowej generacji modelu CR-V, który niedługo pojawi się w Europie.

Honda CR-V Hybrid
Honda CR-V HybridHonda

Piąta generacja Hondy CR-V zadebiutowała pod koniec zeszłego roku, ale nie jest ona jeszcze dostępna w Europie. Japoński producent zamierza to jednak niebawem zmienić, czego zapowiedzią jest prototyp, który zobaczymy na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie.

Tak naprawdę, to mówienie o prototypie jest tu nieco na wyrost - szybki rzut oka na wersję amerykańską pozwala stwierdzić, że ów "koncept" różni się od niej jedynie... niewielkimi paskami diodowymi w miejscu klasycznych świateł przeciwmgielnych. Auto ma nawet identyczne alufelgi.

Dlatego też możemy pokusić się o stwierdzenie, że wnętrze, którego nie pokazano jeszcze, będzie identyczne, jak w wersji amerykańskiej. Zamieszczamy je na poniższym zdjęciu.

Honda CR-V w wersji amerykańskiejHonda

Prawdziwym novum będzie tu natomiast napęd hybrydowy, który jest czymś więcej, niż zwykłym "plug-inem". 2-litrowy silnik benzynowy, działający w cyklu Atkinsona, pełni tu przede wszystkim rolę generatora prądu, kiedy energia, zgromadzona w akumulatorach się wyczerpie. Może on zarówno dostarczać prąd do elektrycznego motoru, jak i ładować baterie. Podczas przyspieszania i szybkiej jazdy, "benzyniak" ma również możliwość przekazania napędu na koła.

Nie znamy póki co szczegółów - ile jest silników elektrycznych, którą oś napędzają, a także jaka jest moc układu. Brak również informacji o zasięgu hybrydowej CR-V.

Honda CR-V HybridHonda

Honda potwierdziła natomiast, że pod maskę modelu trafi silnik 1.5 Turbo, znany z Civica, który może mieć moc 190 KM (tyle ma w USA). Zaskakująca jest natomiast informacja, że auto w Europie nie będzie występować w odmianie wysokoprężnej. Na innych rynkach dostępny jest diesel 1,6 l o mocy 160 KM, znany z poprzedniej generacji modelu.

Europejska wersja Hondy CR-V pojawi się w salonach w przyszłym roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas