Honda Civic Type R najszybsza na Nurburgringu

Po debiucie modelu produkcyjnego w 2017 roku na salonie w Genewie, najnowsza Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów z napędem na przednią oś. 3 kwietnia 2017 roku, gdzie przedprodukcyjny egzemplarz wykonał okrążenie słynnego toru w ciągu 7 minut i 43,8 sekundy.

Czas okrążenia został osiągnięty podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia, co zapewniło najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniego modelu.

Kilka czynników miało wpływ na ustanowienie przez Civica Type R rekordowego czasu na Nordschleife. Najważniejszym jest zmodyfikowany i udoskonalony, 2-litrowy silnik VTEC TURBO, osiągający moc maksymalną 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe, krótsze przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej dodatkowo poprawiają przyspieszenie samochodu, podczas gdy nowy pakiet aerodynamiczny Type R zapewnia znakomitą stabilność przy wysokich prędkościach i najlepszą w tej klasie równowagę między siłami wznoszenia i docisku.

Reklama

Sztywna struktura nadwozia nowego Civica Type R jest o 16 kg lżejsza, niż w poprzednim modelu, a sztywność skrętną poprawiono o 38 proc., co zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie i stabilność w zakrętach. Nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie zwiększa stabilność podczas hamowania i ogranicza przechyły nadwozia, umożliwiając późniejsze hamowanie przed wejściem w zakręt i pomagając w osiągnięciu wyższych prędkości podczas jego pokonywania.

Ryuichi Kijima jest głównym inżynierem odpowiedzialnym za opracowanie podwozia Hondy Civic Type R. Wyjaśnia, gdzie - podczas jazdy wokół Nürburgringu - najnowszy model poczynił największe postępy, w porównaniu do poprzedniej generacji.

"Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność", powiedział Kijima-san. "Dla przykładu, kierowcy zazwyczaj wchodzą w zakręt za Metzgesfeld z prędkością około 150 km/h. Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu Type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu Type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia".

Samochód przedprodukcyjny, którym wykonano okrążenie, był technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej. Ze względów bezpieczeństwa, zainstalowano w nim pełną klatkę, ale jej obecność w żadnym stopniu nie zwiększyła sztywności nadwozia. Dodatkowy ciężar klatki został skompensowany przez czasowe usunięcie systemu multimedialnego i tylnych siedzeń. Samochód osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy