Honda Civic Type R już oficjalnie
Wiemy już jak wygląda nowy Type R, a także co trafi pod jego maskę.
Nowa Honda Civic Type R to swego rodzaju połączenie nadwozia 10. generacji tego modelu ze stylistycznymi smaczkami poprzednika. Duże wloty powietrza, przedni spliter, tylny spojler, czarne felgi z czerwonym obramowaniem - to wszystko wygląda znajomo.
Podobnie we wnętrzu - pojawiło się tu sporo czerwonych akcentów, kontrastujących z czernią kokpitu. Tradycyjne już dla Civica Type R są, świetnie się prezentujące, kubełkowe fotele.
Niespodzianki nie ma także pod maską - znajdziemy tu silnik 2.0 VTEC Turbo, znany z poprzednika. Przybyło mu teraz 10 KM (w sumie 320 KM), natomiast maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian i nadal wynosi 400 Nm.
Świetne właściwości jezdne ma zapewnić sztywniejsze o 38 %, w porównaniu do poprzednika, nadwozie, a także adaptacyjne zawieszenie. W poprzednim Civicu Type R można było jedynie je utwardzić (wybierając ekstremalny tryb +R), ale teraz pojawi się także możliwość przełączenia amortyzatorów na Comfort.
Nowa odsłona hot hatcha Hondy pojawi się na rynku latem.