Reklama

Focus ST otrzymał pakiet Performance. Jeszcze więcej hot-hatcha w hot-hatchu

Ford zaprezentował nowy pakiet wyczynowy, przygotowany specjalnie pod katem modelu Focus ST. Chociaż nie podnosi on mocy samochodu, w znaczący sposób wpływa na czasy uzyskiwane w trakcie jazdy po torach wyścigowych.

 

Nowy Ford Focus ST to rasowy hot-hatch, dostępny z jednostką napędową znaną z jednego z najbardziej popularnych samochodów sportowych na świecie - Mustanga. Napędzany 2,3-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost, osiąga moc 280 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 420 Nm.  

Fabryczny pakiet Performance, opracowany przez dział Ford Performance został gruntowanie przetestowany w ośrodkach rozwojowych Forda oraz na słynnej Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring. Pozwala on na precyzyjne dostrojenie rekcji pojazdu pod kątem prowadzenia na torze. Jest to możliwe m.in. dzięki regulacji nastawów gwintowanego zawieszenia KW Automotive, które współpracuje z kołami z lekkiego stopu, obniżającymi masę nieresorowaną.

Reklama

Jeszcze lepszy na torze

Rozwiązanie wykorzystuje amortyzatory ze stali nierdzewnej z 12-stopniową regulacją reakcji w górę i 16-stopniową regulacją odbicia. Dwa tryby umożliwiają regularnym bywalcom obiektów wyścigowych precyzyjne dostrojenie reakcji zawieszenia, a nawet dostosowanie parametrów do swoich ulubionych torów.

Amortyzatory współpracują z malowanymi proszkowo sprężynami, które są sztywniejsze nawet o 50 procent i obniżają zawieszenie o 10 mm w porównaniu ze standardowym Focusem ST - niższy środek ciężkości pomaga zredukować przechyły nadwozia, pozwalając kierowcy na szybsze zmiany kierunku jazdy.

Pakiet Performance zwiększa także skuteczność hamowania dzięki przednim tarczom hamulcowym o średnicy 363 mm i zaciskom hamulcowym Brembo. Indywidualnie dobrane do pakietu opony o odpowiedniej specyfikacji pomagają poprawić trakcję.

19-calowe obręcze kół są odlewane w procesie płynnego formowania, które zagęszcza stop aluminium, w konsekwencji zwiększając wytrzymałości na rozciąganie i odporność na wstrząsy, przy mniejszym zużyciu materiału i mniejszej masie. W rezultacie felgi są o 10 procent lżejsze od standardowych, co poprawia pionową dynamikę ich pracy, a w efekcie kontakt opony z nawierzchnią.

Ostrzejsza stylistyka

Focus ST z pakietem Performance wyróżnia się także swoim wyglądem.

Opracowane specjalnie dla wersji ST tylny spojler, dyfuzor i wstawki przedniego zderzaka są wykończone na wysoki połysk w kolorze Agate Black, niezależnie od koloru nadwozia. Czarny lakier zyskały również dach, górna osłona chłodnicy i obudowy lusterek zewnętrznych. Podobny efekt czerni o wysokim połysku nadano felgom. Wyróżniającym się szczegółem są także czarne kontury logotypów ST, zastępujące standardowy chrom.

Pakiet torowy Performance dla Focusa ST jest już dostępny w naszym kraju.  

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford | Ford Focus ST | tor wyścigowy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy