Facelifting Mazdy MX-5

Roadster MX-5 ma teraz zderzak, którego kształt jest zgodny z najnowszym stylem Mazdy, znanym z modelu CX-5.

Legendarny japoński roadster doczekał się kolejnej modernizacji. Nadal będzie oferowany zarówno z miękkim, jak i z twardym dachem. Co się zmieni? Najłatwiej nową MX-5 rozpoznać po agresywnych rysach przedniego zderzaka, a także po nowym kolorze nadwozia Dolphin Grey, który zastąpi dotychczasowy Metropolitian Grey. W kabinie wprawne oko dopatrzy się zmienionych detali wskaźników i kierownicy.

Co pod blaszanym płaszczem? W egzemplarzach z przekładnią manualną ruch przepustnicy i głębokość wciskania pedału przyspieszenia sterowane są osobno, co zapewnia płynniejszą kontrolę nad dozowaniem "gazu" podczas sportowej jazdy. Dzięki modyfikacji siłownika wspomagania pompy układu hamulcowego zoptymalizowano także sterowanie pedałem hamulca.

Miękkie lądowanie na masce
MX-5 po ostatnich zmianach jest dużo bezpieczniejsza dla pieszych. Mazda wprowadziła nowy, chroniący pieszego system „aktywnej maski”. W przypadku wykrycia kolizji z pieszym maska zostaje automatycznie uniesiona, a powstała pod nią pusta przestrzeń pochłania część energii uderzenia i amortyzuje upadek. Dzięki nowej konstrukcji przedniego zderzaka lepiej chronione są także nogi pieszego.

Reklama
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy