Dodge Challenger - retrolifting

Współczesny Challenger nigdy nie osiągnął popularności Mustanga i Camaro. Konkurencja młodnieje, więc i on nie może pozwolić sobie na stanie w miejscu.

Dodge Challenger po liftingu
Dodge Challenger po liftinguDodge
W ubiegłym roku zarejestrowano w USA 80,4 tys. nowych Camaro i 77,5 tys. nowych Mustangów. Challenger został daleko w tyle z wynikiem 50,4 tys.

Znawcy modelu szybko dostrzegą LED-owe pierścienie przednich lamp przedzieloną na pół osłonę chłodnicy i większy wlot w zderzaku (zdjęcie wersji sprzed liftingu i historię modelu znajdziecie w ramce z prawej). Nowe są także LED-owe tylne lampy, nawiązujące do popularniejszych sedanów Dodge'a - Darta oraz odnowionego właśnie Challengera, oraz dostępne odcienie karoserii i wzory felg (w tym kute obręcze o średnicy 20 cali).

Najwięcej zmieniło się w środku, gdzie czeka nowa deska rozdzielcza z zegarami w stylu retro i zwróconą w stronę kierowcy konsolą środkową. To krok w dobrą stronę, jeśli wziąć pod uwagę, że dotychczasowy kokpit Challengera w porównaniu z konkurentami wypadał wyjątkowo blado - wyglądał jak przeniesiony z rodzinnego samochodu. Ford i Chevrolet przynajmniej usiłowali przemycić we wnętrzach swoich modeli sportowe akcenty.

Lista seryjnego lub opcjonalnego wyposażenia Challengera wzbogaciła się m.in. o podgrzewane i wentylowane fotele obszyte skórą nappa lub alcantarą, system multimedialny Uconnect z 8,4-calowym wyświetlaczem, adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed kolizją, monitor martwego pola i tylnej części pojazdu oraz hamulce Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami.

Pod maską - znana już V-szóstka Pentastar o pojemności 3,6 litra, mocy 309 KM i 363 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz dwie V-ósemki z półsferycznymi komorami spalania (HEMI): 5,7-litrową (380 KM i 556 Nm) lub 6,4-litrową (492 KM i 644 Nm). Bazowy silnik odgórnie współpracuje z 8-biegowym automatem; dla jednostek V8 dostępna jest 6-biegowa skrzynia manualna lub 8-stopniowa automatyczna. Przekładnie automatyczne dostarcza firma ZF - zależnie od trybu, zmieniają one przełożenia w 250 lub 400 ms.

Najostrzejszy wariant Scar Pack, zaopatrzony w 485-konny silnik, pokonuje dystans 1/4 mili w niewiele ponad 12 s, przyspiesza od 0 do 100 km/h w nieco ponad 4 s i osiąga prędkość maksymalną równą 293 km/h. Wyróżniają go m.in. wspomniane hamulce Brembo, usztywnione zawieszenie, 20-calowe felgi, elektronicznie sterowany, donośny wydech oraz system audio Alpine z głośnikami o łącznej mocy 276 watów. Na życzenie dostępny jest też charakterystyczny wlot na masce o nazwie Shaker (dotąd oferowany tylko w ramach limitowanej serii Challengera).

Dodge Challenger po liftingu

Dodge Challenger po liftingu (czytaj artykuł)

Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge
Dodge Challenger (2015)Dodge

Ponadto, zakres modernizacji obejmuje nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy z trzema trybami pracy, zmniejszające masę własną obudowy osi z aluminium oraz przestrojone zawieszenie (w tym sportowe, z grubszymi stabilizatorami i amortyzatorami Bilstein).

Sprzedaż Dodge'a Challengera po liftingu rusza w USA w III kwartale br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas