BMW M6 Gran Coupe bez tajemnic
BMW prezentuje trzecią po coupe i kabriolecie wersję nadwoziową modelu M6. 4-drzwiowe Gran Coupe z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy 560 KM rozpędza się do "setki" w ciągu 4,2 s.
Nowe zderzaki ze spragnionymi powietrza wlotami, bardziej wydatne progi, układ wydechowy z czterema końcówkami i 20-calowe felgi skutecznie odróżniają M6 Gran Coupe od "cywilnych" wersji modelu. Na życzenie dostępny będzie również dach wykonany z włókna węglowego.
Atrybutów sygnowanych przez M GmbH nie zabrakło także w kabinie. W oczy rzucają się sportowe fotele, nakładki na pedały i progi oraz 3-ramienna kierownica. Na pokładzie dominuje jednak atmosfera luksusu, spotęgowana przez wykończenia ze skóry i alcantary.
BMW M6 Gran Coupe
BMW M6 Gran Coupe
Pod maską bez niespodzianek. Podobnie jak w M5 i M6, pracuje tu 4,4-litrowy, benzynowy silnik V8 wspomagany dwiema turbosprężarkami. Moc? 560 KM w zakresie 6000-7000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy? 680 Nm, dostępny w przedziale 1500-5750 obr./min. Ten ostatni trafia na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni DCT o 7 przełożeniach. Optymalną trakcję zapewnia aktywny, sterowany elektronicznie tylny dyferencjał ze "szperą".
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,2 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Z pakietem sportowym BMW M6 Gran Coupe może się jednak rozpędzić do 305 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta 9,9 l/100 km. O niższy apetyt w korkach dba seryjny układ start-stop.
Poza elementami nadwozia i układu napędowego, specjaliści z M GmbH zmodyfikowali również podwozie i hamulce. W celu obniżenia masy nieresorowanej, niektóre elementy przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami wykonano z aluminium. Wyposażenie standardowe obejmuje amortyzatory o elektronicznie sterowanej sile tłumienia oraz wzmocniony, kompozytowy układ hamulcowy. W opcji dostępne są hamulce z ceramicznymi tarczami - nie tylko bardziej wydajne, ale też lżejsze i bardziej odporne na zużycie.
Nowe BMW M6 Gran Coupe trafi do sprzedaży późną wiosną 2013 roku. Na rynku niemieckim cena samochodu wynosi 128 800 euro.
Marcin Sobolewski