BMW M6 Gran Coupe bez tajemnic

BMW prezentuje trzecią po coupe i kabriolecie wersję nadwoziową modelu M6. 4-drzwiowe Gran Coupe z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy 560 KM rozpędza się do "setki" w ciągu 4,2 s.

BMW M6 Gran Coupe
BMW M6 Gran CoupeBMW

Nowe zderzaki ze spragnionymi powietrza wlotami, bardziej wydatne progi, układ wydechowy z czterema końcówkami i 20-calowe felgi skutecznie odróżniają M6 Gran Coupe od "cywilnych" wersji modelu. Na życzenie dostępny będzie również dach wykonany z włókna węglowego. 

Atrybutów sygnowanych przez M GmbH nie zabrakło także w kabinie. W oczy rzucają się sportowe fotele, nakładki na pedały i progi oraz 3-ramienna kierownica. Na pokładzie dominuje jednak atmosfera luksusu, spotęgowana przez wykończenia ze skóry i alcantary.

BMW M6 Gran Coupe

BMW M6 Gran Coupe

BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW
BMW M6 Gran CoupeBMW

Pod maską bez niespodzianek. Podobnie jak w M5 i M6, pracuje tu 4,4-litrowy, benzynowy silnik V8 wspomagany dwiema turbosprężarkami. Moc? 560 KM w zakresie 6000-7000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy? 680 Nm, dostępny w przedziale 1500-5750 obr./min. Ten ostatni trafia na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni DCT o 7 przełożeniach. Optymalną trakcję zapewnia aktywny, sterowany elektronicznie tylny dyferencjał ze "szperą".

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,2 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Z pakietem sportowym BMW M6 Gran Coupe może się jednak rozpędzić do 305 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta 9,9 l/100 km. O niższy apetyt w korkach dba seryjny układ start-stop.

Poza elementami nadwozia i układu napędowego, specjaliści z M GmbH zmodyfikowali również podwozie i hamulce. W celu obniżenia masy nieresorowanej, niektóre elementy przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami wykonano z aluminium. Wyposażenie standardowe obejmuje amortyzatory o elektronicznie sterowanej sile tłumienia oraz wzmocniony, kompozytowy układ hamulcowy. W opcji dostępne są hamulce z ceramicznymi tarczami - nie tylko bardziej wydajne, ale też lżejsze i bardziej odporne na zużycie.

Nowe BMW M6 Gran Coupe trafi do sprzedaży późną wiosną 2013 roku. Na rynku niemieckim cena samochodu wynosi 128 800 euro.

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas