BMW M550d xDrive - na cztery turbiny
Do gamy nowej serii 5 dołączyła właśnie topowa odmiana wysokoprężna o iście sportowych osiągach.
Nowe M550d xDrive wykorzystuje 3-litrowy silnik R6 wspomagany aż czterema turbosprężarkami. Dwie o niskim ciśnieniu doładowania i jedna o wysokim pracują przez cały czas, a ostatnia (wysokie ciśnienie) aktywuje się od 2500 obr./min. Efekt? 400 KM oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Fakt, nie jest to wiele więcej od poprzedniego (potrójnie doładowanego) M550d, ale założeniem była poprawa szybkości reakcji na gaz i pracy silnika w niższym zakresie obrotów. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s (kombi w 4,6 s), a prędkość maksymalna to, elektronicznie ograniczone, 250 km/h.
Topowa, wysokoprężna "piątka" występuje tylko w wersji z napędem na wszystkie koła xDrive oraz sportową, automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach. Bez dopłaty otrzymujemy także pakiet M, obejmujący ospojlerowanie, sportową kierownicę i fotele, 19-calowe felgi oraz obniżone o 10 mm zawieszenie.