Bardzo limitowany Koenigsegg Agera RS

Druga z Genewskich premier szwedzkiego Koenigsegga.

Po "zwykłej" wersji Agery oraz "R", przyszedł czas na kolejna odmianę tego hipersamochodu - "RS". Tym, co natychmiast zwraca uwagę i odróżnia ją od wcześniejszych inkarnacji, jest niczym nieosłonięte włókno węglowe. Szwedzki producent znany jest z niezwykle szerokiego stosowania tego materiału i najwyraźniej uznał, że w przypadku tego auta nie warto tego ukrywać pod warstwą lakieru. Aby jednak nieco ożywić wygląd nadwozia, otrzymało ono pomarańczowe wykończenie.

Z technicznego punktu widzenia Agera RS korzysta z wielu rozwiązań zastosowanych w modelu One:1. O wzorowe prowadzenie dba poprawiona aerodynamika, nowy, aktywny spojler z tyłu oraz system aktywnych osłon podwozia. Na życzenie samochód może być dodatkowo wyposażony w aktywne zawieszenie oraz system aktywnych klap w przednim zderzaku, które poprawiają przepływ powietrza.

Reklama

Niewiele zmieniła się natomiast jednostka napędowa - w porównaniu do Agery R, wersja RS otrzymała dodatkowe 20 KM, co daje w sumie 1160 KM z 5-litrowego V8 biturbo. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że osiągi nie uległy zmianie, co by oznaczało, że nowy model rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s.

Koenigsegg Agera RS powstanie w zaledwie 25 egzemplarzach z czego 10 zostało już sprzedanych.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy