Audi RS4 Avant - już bez V8 pod maską

Debiutujące właśnie nowe RS4 otrzymało doładowaną jednostkę V6, która, podobnie jak w przypadku RS5 Coupe, zastępuje wolnossące V8.

Nowy silnik to motor powstały we współpracy z Porsche (znajdziemy go pod maską Panamery i nowego Cayenne'a), który w RS4 generuje 450 KM. To dokładnie tyle, ile wolnossące 4.2 FSI z poprzedniej generacji ekspresowego kombi Audi. Znacznie większy jest natomiast maksymalny moment obrotowy, który w przypadku 2.9 TFSI wynosi 600 Nm (+ 170 Nm).

Moc trafia oczywiście na wszystkie koła, za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Sprint do 100 km/h trwa 4,1 s (- 0,6 s w porównaniu z poprzednikiem), natomiast prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Za dopłatą możemy jednak przesunąć limiter do 280 km/h (w ramach pakietu RS Dynamic).

Reklama

Audi RS4 Avant ma utwardzone i obniżone o 7 mm zawieszenie (w porównaniu do A4 ze sportowym "zawiasem"), a za dopłatą możemy otrzymać adaptacyjne amortyzatory. Oprócz tego, dostępny jest także dynamiczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi oraz ceramiczne hamulce.

Na tle "cywilnych" wersji A4, RS4 łatwo rozpoznać po zmienionych zderzakach, czarnych wstawkach, napisie "quattro" na przednim zderzaku oraz dyfuzorze i dwóch sporych końcówkach wydechu przy tylnym. Oferowane standardowo alufelgi mają 19 cali, ale za dopłatą możemy zamówić o rozmiar większe. We wnętrzu natomiast modyfikacje ograniczyły się do sportowych foteli i spłaszczonej kierownicy.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama