Audi RS4 Avant - już bez V8 pod maską

Debiutujące właśnie nowe RS4 otrzymało doładowaną jednostkę V6, która, podobnie jak w przypadku RS5 Coupe, zastępuje wolnossące V8.

Audi RS4 Avant
Audi RS4 AvantAudi

Nowy silnik to motor powstały we współpracy z Porsche (znajdziemy go pod maską Panamery i nowego Cayenne'a), który w RS4 generuje 450 KM. To dokładnie tyle, ile wolnossące 4.2 FSI z poprzedniej generacji ekspresowego kombi Audi. Znacznie większy jest natomiast maksymalny moment obrotowy, który w przypadku 2.9 TFSI wynosi 600 Nm (+ 170 Nm).

Audi RS4 Avant 2017

Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi
Audi RS4 AvantAudi

Moc trafia oczywiście na wszystkie koła, za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Sprint do 100 km/h trwa 4,1 s (- 0,6 s w porównaniu z poprzednikiem), natomiast prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Za dopłatą możemy jednak przesunąć limiter do 280 km/h (w ramach pakietu RS Dynamic).

Audi RS4 Avant ma utwardzone i obniżone o 7 mm zawieszenie (w porównaniu do A4 ze sportowym "zawiasem"), a za dopłatą możemy otrzymać adaptacyjne amortyzatory. Oprócz tego, dostępny jest także dynamiczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi oraz ceramiczne hamulce.

Audi RS4 AvantAudi

Na tle "cywilnych" wersji A4, RS4 łatwo rozpoznać po zmienionych zderzakach, czarnych wstawkach, napisie "quattro" na przednim zderzaku oraz dyfuzorze i dwóch sporych końcówkach wydechu przy tylnym. Oferowane standardowo alufelgi mają 19 cali, ale za dopłatą możemy zamówić o rozmiar większe. We wnętrzu natomiast modyfikacje ograniczyły się do sportowych foteli i spłaszczonej kierownicy.

Audi RS4 AvantAudi
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas