Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro
Pod tą przydługą nazwą kryje się mocny, hybrydowy układ napędowy typu plug-in, który zawitał do gamy modelu A7 Sportback.
A7 Sportback 55 TFSI e napędzane jest dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 252 KM (370 Nm), który wspomagany jest motorem elektrycznym generującym 143 KM oraz 350 Nm. W sumie kierowca ma do dyspozycji 367 KM mocy systemowej oraz 500 Nm.
Takie wartości wystarczą, aby rozpędzić ten model do 100 km/h w 5,7 s i osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektrycznie). Z drugiej strony, średnie zużycie paliwa ma kształtować się na poziomie 2,1-1,9 l/100 km (zależnie od wyposażenia), a korzystając tylko z energii elektrycznej przejedziemy do 40 km z prędkością maksymalną 135 km/h.
Samochód standardowo wyposażony jest w napęd quattro, ale jest to jego wersja ultra. Innymi słowy, moc trafia na przednie koła, a tylne dołączane są tylko w razie potrzeby. Oszczędniej, ale nie do końca z duchem Audi. Z kolei skrzynia biegów to dobrze znana, dwusprzęgłowa przekładnia S tronic z siedmioma przełożeniami.
A7 Sportback 55 TFSI e wykorzystuje baterię o pojemności 14,1 kWh, którą można ładować ładowarką o mocy maksymalnie 7,4 kW. Wtedy napełnimy ją po 2,5 godziny. Korzystając z domowego gniazdka będzie to trwało 7 godzin. Akumulatory umieszczono z tyłu, co odbiło się na pojemności bagażnika. Audi podkreśla, że nie ma teraz progu załadunkowego, a przestrzeń po złożeniu siedzeń ma pojemność 1235 l. To o 155 l mniej, niż w zwykłym A7 i tyle najpewniej trzeba odjąć od standardowej pojemności bagażnika, która wynosi 535 l.
Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro pojawi się na rynku, zgodnie z komunikatem producenta, w "trzecim kwartale 2019 roku". Czyli już. Ceny w Niemczech startują od 77 850 euro.