AMG pracuje nad nowym silnikiem 4.0 V8

AMG GmbH - nadworny tuner Mercedesa - pracuje nad nową jednostką V8. Posłuży ona do napędu najmocniejszej klasy C nowej generacji.

Rezygnacja z wolnossącej jednostki na rzecz turbodoładowanej, ale o niższej pojemności, to przykład trendu zwanego downsizingiem. Cel? Mniejszy apetyt na paliwo.
Rezygnacja z wolnossącej jednostki na rzecz turbodoładowanej, ale o niższej pojemności, to przykład trendu zwanego downsizingiem. Cel? Mniejszy apetyt na paliwo.Mercedes

Turbodoładowany, 4-litrowy silnik V8 o mocy około 450 KM miałby zastąpić stosowaną obecnie w Mercedesie C 63 AMG wolnossącą jednostkę o pojemności 6,2 litra (457 KM) - informuje "Autocar".

Nowa konstrukcja mogłaby wykorzystywać rozwiązania zastosowane w nowym silniku o pojemności 2 litrów, który trafi pod maskę nowego modelu A 45 AMG.

Zmniejszenie pojemności wiąże się z ograniczeniem zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Na podobny krok zdecydowało się Audi w modelu RS6 - w przeciwieństwie do poprzednika, napędzanego 5-litrowym silnikiem V10, nową generację auta wprawia w ruch 4-litrowa jednostka V8 z podwójnym turbodoładowaniem.

Kolejne wcielenie klasy C w wersji przygotowanej przez AMG może zadebiutować na rynku już w 2015 roku. Samochód będzie ma być dostępny zarówno z napędem na tylną, jak i na obie osie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas