Ambitne plany Audi. Nowe A4 w 2014 r.
Ponad 13 mld euro planuje zainwestować Audi, by stać się najpopularniejszym producentem aut premium i zdystansować niemieckich rywali - BMW oraz Mercedesa.
Audi od blisko dwóch lat pozostaje drugim co do wielkości sprzedaży producentem samochodów premium. Pierwsze miejsce w stawce zajmuje BMW, a trzecie - Mercedes, który stracił tytuł najpopularniejszego wytwórcy aut z ekskluzywną metką w 2005 r.
Do 2020 r. Audi chce jednak pokonać najgroźniejszych rywali i sprzedawać ponad 2 mln aut rocznie (od stycznia do listopada br. - 1,34 mln). W tym celu w ciągu najbliższych 3 lat zamierza zainwestować niemal 10,5 mld euro w opracowanie nowych modeli, a kolejne 3 mld euro w rozwój zakładów w Ingolstadt i Neckarsulm. Rozbudowa czeka również fabryki na Węgrzech (Gyor) i w Chinach (Foshan). Zupełnie nowa montownia powstanie natomiast w Meksyku, skąd wyjedzie nowa generacja Q5, konkurująca z produkowanym w USA BMW X3.
Poza Q5, Audi liczy na kolejne wzrosty popularności za sprawą A3 w wersji sedan (premiera w 2013 r.) oraz kolejnej generacji A4 (debiut w 2014 r.). Oba modele mają poprawić wyniki firmy zwłaszcza w Chinach i USA, gdzie - w przeciwieństwie do borykającej się ze spowolnieniem gospodarczym Europy - sprzedaż nowych aut wciąż rośnie. Podobnie jak A3, nowe A4 otrzyma benzynowy silnik TSI z systemem dezaktywacji dwóch cylindrów, stosowany już m.in. w Volkswagenie Golfie. W ofercie nie zabraknie także wersji z napędem hybrydowym.
Niemiecka firma chce skupić się również na projektowaniu nowych jednostek elektrycznych oraz dalszym ograniczaniu masy własnej aut.
Plany Audi to element strategii koncernu Volkswagen, który do 2018 r. chce zostać największym producentem samochodów na świecie.
msob