Reklama

Nissan Leaf

W Polsce elektryczny Nissan Leaf jest sprzedawany od 2013 roku. /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2011

Nissan Leaf to w pełni elektryczny hatchback nagrodzony tytułem Światowego Samochodu Roku 2011 oraz pierwszy samochód z napędem elektrycznym, który wygrał europejski konkurs Car of The Year.

Historia Nissana Leaf

Wersja koncepcyjna Nissana Leaf została zaprezentowana na targach Tokyo Motor Show w 2009 roku. Do produkcji auto trafiło dwa lata później. 

W Polsce elektryczny Leaf jest sprzedawany od 2013 roku. Samochód bazuje na platformie Nissana Tiidy.

Nissan Leaf – generacje

Na rynku są dostępne dwie generacje elektrycznego Nissana Leaf, produkowane od 2011 (Leaf I) i od 2017 roku (Leaf II). W 2013 roku pojazd przeszedł gruntowną modernizację, obejmującą ponad 100 modyfikacji.

Nissan Leaf – dane techniczne

Samochody japońskiego producenta są napędzane przez silniki elektryczne o mocy od 109 do 218 KM. W wersji europejskiej pojazd ma ograniczoną prędkość maksymalną do 145 km/h. Wszystkie modele są produkowane z napędem na przód.

Kolejne generacje zyskiwały coraz większy zasięg na jednym ładowaniu. Leaf I jest w stanie przejechać do 160 km, Leaf I po liftingu z 2013 roku – już 200 km. Leaf II zgodnie z informacjami podawanymi przez producenta może przejechać bez ładowania 385 km. Najnowsza wersja do pełna ładuje się w nieco ponad godzinę.

Nissan Leaf – opinie kierowców

Zdaniem użytkowników jest to idealny samochód do jazdy po mieście. Kompaktowe rozmiary i dynamiczny silnik pozwalają stosunkowo szybko osiągać zadowalające prędkości. Kierowcy chwalą też zasięg auta. W mieście dobrze działa system odzyskiwania energii podczas hamowania.

Nieco gorsze wrażenia kierowcy mają po wjeździe na autostradę – ograniczenie prędkości nie pozwala na szybką jazdę. Mniej się też hamuje, a więc odzysk energii jest znacznie niższy, co skraca zasięg pojazdu. Podobnie jest zimą, wynika to jednak z charakterystyki baterii w pojeździe.

Silnik elektryczny Nissana Leaf generuje jedynie cichy szum, co w połączeniu z dobrym wygłuszeniem sprawia, że jeździ się tym autem bardzo przyjemnie. Mimo niewielkich gabarytów jest to stosunkowo pojemny samochód. Zapewnia wystarczająco miejsca dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik też jest duży na tyle, by nie odczuwać braku przestrzeni w trakcie codziennego użytkowania.

Problemem na ten moment mogą być wszelkie awarie. Nie wszystkie serwisy są przygotowane na naprawę aut elektrycznych, co w połączeniu z występującymi od czasu do czasu usterkami systemu ładowania i silnika może stanowić poważny kłopot.


Wiadomości