Nissan Leaf z większą baterią i zasięgiem
Nissan postanowił powalczyć z największą wadą Leafa, czyli swojego elektrycznego modelu. Chodzi oczywiście o ograniczony zasięg.
Zgodnie z danym technicznymi zasięg Nissana Leaf to około 200 km. W praktyce jednak jest to nieco mniej, a dokładne wartości zależą oczywiście od warunków drogowych i atmosferycznych.
Teraz Nissan Leaf ma mieć większy zasięg. Osiągnięto to w najprostszy - przynajmniej teoretycznie - możliwy sposób, a więc poprzez montaż większych baterii. O ile dotychczas ich pojemność wynosiła 24 kWh, to teraz będzie 30 kWh. Sama bateria ma takie same wymiary jak dotychczas jest jednak o 21 kg cięższa niż wcześniej.
Na nowej baterii zasięg Nissana Leaf ma wynosić 250 km, a więc - w porównywalnych warunkach - o 50 km więcej niż do obecnie. Bateria będzie objęta 8-letnią gwarancją, limitowaną przebiegiem 160 tys.
Oczywiście nie ma większych różnic w sposobie ładowania. Samochód wciąż będzie można podłączyć do zwykłego gniazdka sieciowego lub też szybkiej ładowarki (3 fazy, 400V). Większa bateria będzie montowana w samochodach w wersjach wyposażenia Acenta i Tekna.
Nissan Leaf posiada system infotainment o nazwie NissanConnectEV, który umożliwia m.in. połączenie ze smartfonem. Dzięki temu kierowca zdalnie może sprawdzić poziom naładowania baterii, a także włączyć wcześniej klimatyzację czy ogrzewanie. Wbrew pozorom w tym przypadku to nie jest zwykły gadżet - dzięki tej funkcji oszczędza się baterię (gdy włączymy ogrzewanie lub klimatyzację podczas ładowania), co bezpośrednio przekłada się na zasięg.