Yamaha Tricity. Po co skuterowi dwa koła z przodu?

Wraz ze zmianą przepisów, pozwalającą osobom z prawem jazdy kategorii B poruszać się jednośladami z silnikami o pojemności 125 ccm, wiele osób zaczęło rozważać przesiadkę z samochodów na skutery. Tylko jak poruszać się po mieście jednośladem, nie mając zupełnie doświadczenia?

Wbrew pozorom nie jest to takie trudne - obsługa skutera jest banalna, dzięki stosowaniu bezstopniowych skrzyń biegów. Wystarczy przekręcić manetkę i już jedziemy. Hamulce obsługuje się jak w rowerze, a utrzymanie równowagi jest niemal równie proste.

Nie znaczy to jednak, że jazda skuterem nie wymaga wprawy. Dlatego też swoje pierwsze kroki dobrze stawiać na jednośladzie, który jest jak najbardziej przyjazny dla początkujących kierowców. Właśnie z myślą o nich Yamaha zaprojektowała model Tricity.

Reklama

Tym, co natychmiast rzuca się w oczy, są dwa koła z przodu, które wzbudzają żywe zainteresowanie przechodniów. Wbrew pozorom jednak, skuter ten nie potrafi stać w pionie - przechyla się jak każdy inny jednoślad. Dodatkowe koło ma inną rolę - znacząco poprawia stabilność podczas pokonywania zakrętów, a także jazdy po nierównościach. Każdy, kto miał okazję jechać motocyklem wie, jak mało przyjemne jest przejeżdżanie przez studzienki kanalizacyjne, tory tramwajowe czy po prostu duże nierówności. Również wjeżdżanie na krawężnik nie należy do przyjemnych i potrafi mocno zachwiać skuterem.

Problemy te nie dotyczą Yamahy Tricity, która świetnie sprawdza się w takich sytuacjach i bardzo stabilnie pokonuje wszelkie przeszkody. Dodatkowe koło pomaga również zauważalnie w skróceniu drogi hamowania. Skoro już o hamowaniu mowa, to sprawia ono trochę problemów początkującym kierowcom, ponieważ powinno używać się jednocześnie zarówno przedniego, jak i tylnego, ale z większą siłą na przód. Aby zapobiec sytuacji, w której ktoś będzie używał tylko jednej "klamki", zostały one ze sobą połączone. Jeśli więc będziemy hamować tylko przodem, to częściowo aktywuje się również tylny hamulec i vice versa.

Wszystko to sprawia, że jadąc Tricity bardzo szybko można wyzbyć się obaw przed poruszaniem się jednośladem i odważniej przekręcić manetkę. Skuter ten waży 152 kg i przez dodatkowe koło ma wyższe opory toczenia, ale dzięki silnikowi o mocy 11 KM pozwala na bardzo sprawne poruszanie się po mieście i rozwijanie prędkości 100 km/h. W zupełności wystarcza to podczas poruszania się w ruchu miejskim, w którym trójkołowa Yamaha sprawdza się wyjątkowo dobrze.

Zapraszamy na przejażdżkę Tricity. W pierwszej części filmu za kierownicą Gosia Rdest... 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Yamaha
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy