Citroen DS

Citroen DS to model,który trwale zapisał się w historii motoryzacji. Zaprezentowany w 1955 roku samochód szokował nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, które pozwoliły mu przetrwać w produkcji 20 lat - aż do 1975 roku.

Wśród nowinek technicznych, którymi nie mogła pochwalić się konkurencja, była aerodynamiczna sylwetka z opadającym przodem, hamulce tarczowe wszystkich kół oraz szerokie wykorzystanie aluminium (do budowy nadwozia) i tworzyw sztucznych (we wnętrzu).

Największą nowością było jednak szerokie zastosowanie hydrauliki. Przede wszystkim auto posiadało hydropneumatyczne zawieszenie (zapewniało stały prześwit, niezależnie od obciążenia), ale nie tylko. W DS-ie zastosowano również hydrauliczny układ hamulcowy i sprzęgło (dziś powszechne rozwiązanie) oraz hydrauliczne wspomaganie kierownicy (dopiero od niedawna zastąpione wspomaganiem elektrycznym).

W 1967 roku wprowadzono (jako opcję) układ doświetlania zakrętów, realizowany przez obracające się reflektory. System doświetlania zakrętów dopiero kilka lat temu wrócił do samochodów...

Reklama

Przez cały okres produkcji powstało niemal 1,5 mln egzemplarzy Citroena DS.

Jeśli chcesz zagłosować na ten model w naszym plebiscycie - zrób to tutaj!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy