Taki będzie nowy Lexus RC F Sport!
Chociaż większość pojazdów marki Lexus trafia do klientów w USA, Japończycy bardzo poważnie potraktowali tegoroczny salon w Genewie.
Przypominamy, że model RC bazuje na rozwiązaniach technicznych serii GS. Wiadomo już, że RC Coupe będzie dostępne z dwoma układami napędowymi: z 2,5-litrowym silnikiem pracującym w układzie hybrydowym (w modelu RC 300h) oraz z 3,5-litrowym silnikiem V6, z 8-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Ten ostatni - oferowany wyłącznie w Rosji - pojawi się w sprzedaży pod koniec bieżącego roku. Na hybrydę będziemy musieli poczekać do roku 2015.
Wersja hybrydowa wyposażona jest w 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM i maksymalnym momencie obrotowym 221 Nm. Jednostka współpracuje z elektrycznym motorem trakcyjnym dysponującym mocą 143 KM. Sumaryczna moc układu napędowego modelu RC 300h - biorąc pod uwagę różnicę w prędkościach obrotowych przy maksymalnej mocy silnika elektrycznego i spalinowego - wynosi 220 KM.
W Genewie zobaczyć można również sportowy model RC F, który trafi na europejskie rynki jesienią. Samochód wyposażony jest w całkowicie nowy, benzynowy silnik V8 o pojemności 5 l. Jednostka rozwija moc 450 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm. RC F z tym motorem będzie najmocniejszym autem z benzynowym V8 stworzonym dotychczas przez Lexusa.
Jednostka napędowa RC F wyposażona została w nowe, nie stosowane dotąd w rodzinie Lexusów, rozwiązania. Dla przykładu, w czasie spokojnej jazdy realizowany jest bardziej ekonomiczny cykl Atkinsona, a po zwiększeniu prędkości obrotowej następuje samoczynne przełączenie na cykl Otto, by zapewnić jak najwyższe osiągi.
Każdy element układu napędowego opracowano wyłącznie dla modelu RC F. Specjalnie zestrojona, 8-stopniowa skrzynia biegów SPDS (Sports Direct Shift) zapewnia linearną reakcję układu na przemieszczenie pedału przyspieszenia, pozwalając kierowcy na precyzyjną kontrolę nad dystrybucją mocy i momentu obrotowego.
Nowy system regulujący parametry dźwięku układu dolotowego i wydechowego generuje głębokie tony przy prędkości obrotowej silnika do 3000 obr./min oraz przyjemny, wyższy dźwięk w zakresie prędkości obrotowych powyżej 6000 obr./min.
Auto standardowo wyposażone będzie w aktywny mechanizm różnicowy torque vectoring, który pracować może w trzech trybach: Standard (zapewniający równowagę między zwrotnością a statecznością przy dużych prędkościach), Slalom (zorientowany na szybkość reakcji na ruchy kierownicą) i Track (zapewniający przewidywalne, stateczne zachowanie się auta na zakrętach).
RC F wyposażony jest w niezależne przednie i tylne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i jednorurowymi amortyzatorami gazowymi oraz drążkami stabilizatorów z łącznikami przegubowymi. By zmniejszyć masę nieresorowaną inżynierowie zastosowali 19-calowe, kute, wykonane ze stopów aluminium, felgi. Aby zapewnić autu odpowiedni docisk, podobnie jak w modelu LFA, zastosowano aktywny tylny spoiler.
Jak na razie osiągi sportowego Lexusa RC F nie są znane. Wiadomo jedynie, że prędkość maksymalna ograniczona zostanie elektronicznie do 270 km/h. Sprint do setki zajmować ma mniej czasu, niż w przypadku modelu IS F (około 4,8 s do 100 km/h).