Volkswagen ID.3 na nowych oponach Goodyeara
Volkswagen wprowadził na rynek nowy model ID.3.To pierwszy pojazd niemieckiego producenta opracowany od podstaw jako auto wyłącznie elektryczne. Według Volkswagena jest to samochód, który „zapoczątkowuje nową erę elektromobilności”. ID.3 bazuje na modułowej platformie MEB, stworzonej wyłącznie dla aut elektrycznych, na podstawie której w niedalekiej przyszłości powstaną inne modele.
- Jesteśmy bardzo dumni, że Volkswagen zdecydował się wyposażyć swój pionierski model w opony Goodyear - mówi Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OE w regionie EMEA. - Goodyear jest zaangażowany w opracowywanie produktów, które zapewniają osiągi, jakich wymagają pojazdy elektryczne. Współpracujemy ze wszystkimi głównymi producentami OEM w zakresie mobilności elektrycznej i hybrydowej, a połowa naszych projektów opon na oryginalne wyposażenie w Europie dotyczy samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Nowy Volkswagen ID.3, który jest obecnie dostarczany klientom w całej Europie, wyposażony jest w opony letnie Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarach 215/55 R18, 215/50 R19 i 215/45 R20, a także ogumienie zimowe UltraGrip Performance i UltraGrip Performance+ w rozmiarach 215/55 R18 i 215/50 R19.
Wysoka sprężystość i elastyczność bieżnika pomaga ograniczyć jego zużycie. Mniejsza sztywność mieszanki ułatwia wyginanie klocków, co w połączeniu z większą liczbą krawędzi pomaga odprowadzać wodę na mokrej nawierzchni. Większe klocki bieżnika zwiększają sztywność na zakrętach, zapewniając lepszą stabilność podczas manewrów na suchej nawierzchni.
Linia opon UltraGrip Performance zapewnia lepsze hamowanie i przyczepność w zimie. Gama ta została zaprojektowana z myślą o samochodach o wysokich osiągach, a dzięki dwóm kluczowym technologiom poprawia ich osiągi na mokrej, suchej, oblodzonej oraz ośnieżonej nawierzchni.Technologia Traction Protect bazuje na nowej żywicy ułatwiającej odkształcanie opony i zwiększającej jej zdolność do regeneracji. Pozwala to poprawić siłę hamowania, co przekłada się na większą przyczepność. Technologia Winter Grip zawiera nową mieszankę składników, która zapewnia lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność zarówno na śniegu, jak i lodzie. Ponadto opony montowane w Volkswagenie ID.3 są wyposażone w SealTech - technologię, która uszczelnia przebicia o średnicy do 5 mm w obszarze bieżnika.