Lotos postawił 12 ładowarek do aut elektrycznych

Ruszył pilotażowy program wdrażania elektromobilności "Niebieski Szlak". Na trasie Trójmiasto - Warszawa na stacjach Lotos działa już 12 punktów ładowania. Przedsięwzięcie jest finansowane z nowego instrumentu finansowego zarządzanego przez KE.

Rząd promuje węgiel, a państwowy Lotos - elekromobilność
Rząd promuje węgiel, a państwowy Lotos - elekromobilnośćWojciech StróżykReporter

To pierwszy tego typu projekt realizowany w Polsce przy wsparciu środków unijnych pochodzących z Instrumentu Łącząc Europę - czytamy w informacji MIiR. Całkowita wartość inwestycji to blisko 900 tys. euro, w tym dofinansowanie Unii Europejskiej z CEF to ponad 400 tys. euro. Beneficjentem przedsięwzięcia jest spółka Lotos Paliwa, która oddała do dyspozycji kierowców 12 punktów ładowania pojazdów elektrycznych przy trasie Trójmiasto-Warszawa.

To pierwszy tego typu projekt realizowany w Polsce przy wsparciu środków unijnych pochodzących z Instrumentu Łącząc Europę. Jest pierwszą fazą globalnej inicjatywy obejmującej wdrożenie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T w korytarzu Morze Północne - Morze Bałtyckie oraz w korytarzu Bałtyk - Adriatyk.

W ramach projektu "Niebieski Szlak" punkty ładowania zlokalizowano tak, by możliwe było swobodne przejechanie trasy Trójmiasto-Warszawa niezależnie od rodzaju baterii, stylu jazdy czy warunków atmosferycznych.

"Inwestycja ma ogromne znaczenie dla ograniczenia emisji CO2, zapewnienia bezpieczeństwa paliwowego oraz rozwoju infrastruktury sieci bazowej" - mówił cytowany w komunikacje MIiR minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.

Minister zapewnił wsparcie i współpracę resortu na każdym etapie realizacji projektu oraz wyraził nadzieję, że realizowany z sukcesem projekt Lotos Paliwa zachęci również inne podmioty do wdrażania tego typu przedsięwzięć na coraz większą skalę.

Instrument "Łącząc Europę" to mechanizm finansowy Unii Europejskiej, który wspiera realizację kluczowej infrastruktury w transporcie, energetyce i telekomunikacji. Jest on zarządzany przez Komisję Europejską. Wybór projektu w trybie konkursowym oznacza, że projekt, który uzyskał dofinansowanie nie tylko spełnił wymagania konkursu, ale również jest konkurencyjny wobec innych zgłoszonych projektów.

Budżet Instrumentu na lata 2014-2020 wynosi ponad 30 mld euro, z tego 24 mld euro przeznaczono na sektor transportu (pozostałe sektory to energia i telekomunikacja).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas