Elektryczny Ford Transit wyjeżdża na drogi
Na europejskich drogach rozpoczynają się testy Forda Transit o napędzie elektrycznym. Auto trafi do sprzedaży w 2022 roku.
W ramach prób, dziesięć prototypów E-Transita zostanie poddanych intensywnym testom w warunkach realnej eksploatacji w sektorach: pocztowym, komunalnym, użyteczności publicznej, dostaw na ostatnią milę i dostaw artykułów spożywczych w Niemczech, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wśród partnerów biorących udział w testach są AWB, Balfour Beatty, flota miejska Kolonii, DHL Express w Wielkiej Brytanii, DPD, Norwegian Post, Ocado i Recover Nordic.
Flota prototypów poddanych testom obejmuje pełną gamę wariantów E-Transita, w tym furgony, furgon z podwójną kabiną i podwozia z kabiną, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony, a także różne specjalistyczne konwersje nadwozia, które spełniają złożone wymagania eksploatacyjne, jakie muszą spełniać pojazdy Transit.
Testy są ostatnim etapem prac rozwojowych Forda nad nowym E-Transitem. Firmy biorące udział w badaniu będą eksploatować prototypy E-Transita przez sześć lub 12 miesięcy.
E-Transit został zaprojektowany w sposób umożliwiający prostą i niekłopotliwą konwersję z wykorzystaniem tych samych podzespołów i elementów wyposażenia, które zostały opracowane dla istniejących modeli Transita. Wybrane pojazdy testowe zostały poddane modyfikacjom - we współpracy z autoryzowaną przez Forda siecią Qualified Vehicle Modifier. Przykładowe konwersje to:
- Chłodnia do przewozu artykułów spożywczych, zasilana przez system ProPower Onboard o mocy 2,3 kW
- Bocznozsypowa zabudowa burtowa, wyposażona w oświetlenie i czujniki wagi załadunku
- Wywrotka z burtami klatkowymi do wywozu śmieci
- Furgon dostaw na ostatnią milę, wyposażony w nadwozie skrzyniowe z przejściową przegrodą + pneumatyczne tylne zawieszenie
- Furgon dostaw na ostatnią milę z wewnętrznymi półkami, przejściową przegrodą i składanym przednim siedzeniem typu jump seat
Program testów dla klientów E-Transita jest kontynuacją zakończonego sukcesem wcześniejszego programu z udziałem Transita Custom Plug-In Hybrid, w ramach którego część klientów poruszających się na co dzień w obszarach miejskich przejechała ponad 240 tys. km (150 tys. mil). Okazało się, że w centrum Londynu mogą oni w trybie bezemisyjnym pokonywać nawet 75 proc. swoich tras. Z kolei testy w Kolonii pomogły przedstawić korzyści płynące z zastosowania systemu geofencingu, który automatycznie uruchamiał bezemisyjny tryb EV Now w obszarach o szczególnie wysokim zanieczyszczeniu powietrza.