FCA razem z BMW. Celem samochody autonomiczne

Producenci pojazdów w pośpiechu pracują nad upowszechnieniem technologii autonomicznej jazdy. Wszystkim zależy na czasie i minimalizacji kosztów, powstają więc różne sojusze. Często mocno zaskakujące!

Grupa FCA  dołącza do BMW, by pracować nad samochodami autonomicznymi
Grupa FCA dołącza do BMW, by pracować nad samochodami autonomicznymiInformacja prasowa (moto)

Fiat Chrysler Automobiles ogłosił, że dołączył właśnie do stworzonej przez BMW grupy, w skład której oprócz niemieckiej marki wchodzą również potentaci technologii cyfrowych: Intel i Mobileye.

Celem partnerstwa jest stworzenie kompletnej platformy pozwalającej budować autonomiczne pojazdy. W tym przypadku nie chodzi jednak o typową w takich przypadkach płytę podłogową, ale całość rozwiązań systemowych uwzględniającą m.in. czujniki i sterujące nimi oprogramowanie. Częścią sojuszu są nawet, pracujące nad specjalnym ogumieniem, Continental czy producent różnej maści podzespołów - firma Delphi.

Zgodnie z wcześniejszymi planami zgłaszanymi przez BMW, w najbliższych latach (do 2021 roku) producent chce wprowadzić do oferty autonomiczne pojazdy poziomu 3. (są w stanie przejąć prowadzenie pojazdu w ściśle określonych warunkach, np. na autostradzie) i 4. (pełna autonomia, kierowca potrzebny jest wyłącznie do wprowadzenia punktu docelowego w nawigacji pojazdu). Nowy partner - Fiat Chrysler Automobiles - wniesie do projektu własne doświadczenia zdobyte m.in. w ramach dotychczasowej współpracy z firmami Alphabet czy Waymo.

Nawiązanie współpracy z BMW Group traktować można w kategoriach osobistego sukcesu prezesa Fiat Chrysler Automobiles - Sergio Marchionne. Charyzmatyczny Włoch, który niepodzielnie dzierży ster władzy w koncernie (jest też m.in. prezesem Ferrari) od lat zabiegał o nowych partnerów strategicznych dla Fiata twierdząc, że na współczesnym rynku motoryzacyjnym jest miejsce jedynie dla czterech-pięciu najpotężniejszych koncernów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas