Trwa przebudowa wjazdu do Zakopanego
Roboty przy budowie węzła drogowego w Poroninie w ciągu Zakopianki postępują zgodnie z harmonogramem, bez żadnych opóźnień - poinformował rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Roman Leśniak.
W ramach inwestycji rozebrano już stary łukowy żelbetowy most na rzece Poroniec, trwa rozbiórka przejazdu kolejowego i budowa nowego wiaduktu w miejscu, gdzie planowany jest tunel drogowy.
Wzdłuż planowanego do rozbiórki drugiego mostu na rzece Biały Dunajec, trwa budowa mostu objazdowego - powstały już wszystkie podpory pod ten obiekt.
Cała przebudowa skrzyżowania w Poroninie ma potrwać do końca sierpnia 2018 r.
Budowa tunelu pod Zakopianką i torami kolejowymi w Poroninie to oczekiwana od wielu lat inwestycja, która ma upłynnić ruch w tym newralgicznym miejscu trasy Kraków-Zakopane. W sezonie turystycznym tworzą się tu gigantyczne korki.
W ramach inwestycji - oprócz dwóch mostów - powstanie też rondo dwupasmowe, zatoki, ścieżki rowerowe i chodniki dla pieszych.
Koszt inwestycji oszacowano na 43 mln 868 tys. zł.
W związku z objazdem i rozpoczęciem prac przy budowie tunelu, zamknięto dla ruchu samochodowego odcinek drogi wojewódzkiej nr 961 od skrzyżowania z Zakopianką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej. Wyznaczono objazd.
Inwestycja i budowa tymczasowego mostu rozpoczęła się w listopadzie 2016 r. Prace finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.