Polskie drogi

Potrącenie rowerzysty. Jak uniknąć takich wypadków?

Kamera monitoringu w Olsztynie zarejestrowała potrącenie rowerzysty. Z nagrania płyną dwa wnioski - niektóre osoby nie powinny prowadzić samochodu, a rowerzyści powinni - dla własnego bezpieczeństwa - stosować zasadę ograniczonego zaufania.

Do wypadku doszło w Olsztynie, przy wjeździe do jednego z marketów budowlanych. Skręcająca w lewo 61-letnia kierująca, prawdopodobnie oślepiona słońcem, nie zauważyła znajdującego się na drodze dla rowerów 41-letniego cyklisty. W efekcie doszło do potrącenia.

Rowerzysta został ranny i przewieziono go do szpitala. Policjanci wyjaśniający okoliczności tego zdarzenia, za winną uznali 61-letnią kierującą audi. Kobieta  podczas skręcania w lewo nie udzieliła pierwszeństwa rowerzyście, nadjeżdżającemu z jej prawej strony. Oboje uczestnicy zdarzenia byli trzeźwi. Policjanci zdecydowali się zatrzymać 61-letniej kierującej prawo jazdy. Pojazdy uczestniczące w zdarzeniu zostały zabezpieczone na potrzeby postępowania i trafiły na policyjny parking.

Reklama

Policjanci przypominają o tym, że skutki wypadku drogowego nie kończą się na miejscu zdarzenia. Rekonwalescencja trwa długo, a często chwila nieuwagi może doprowadzić do nieodwracalnych zmian zdrowotnych. Konsekwencje spowodowania wypadku drogowego również mogą być surowe - zgodnie z kodeksem karnym grozi za to kara nawet do trzech lat pozbawienia wolności.

Z drugiej strony - niechronionym uczestnikom ruchu drogowego warto przypomnieć zasadę ograniczonego zaufania, którą powinno się stosować dla własnego bezpieczeństwa. W tym wypadku wina kierującej samochodem jest bezsporna, ale to rowerzysta został ranny i trafił do szpitala. Dlatego zawsze rowerzyści i piesi powinni się upewnić, czy kierowca ich widzi, zanim przystąpią do egzekwowania swojego pierwszeństwa. Obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, na przykład na przejściach dla pieszych oraz przejazdach rowerowych, nakładają zresztą przepisy ruchu drogowego.

INTERIA.PL/Policja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama