Budowa autostrad

Jest termin zakończenia budowy tunelu na Zakopiance

Po wizytacji budowy tunelu w ciągi DK 7, czyli popularnej Zakopianki, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewnił, że jest szansa na ukończenie budowy na koniec bieżącego roku.

"Dyrektor budowy zapewnił mnie, że będą robili wszystko, aby Polacy mogli przejechać tym tunelem na Sylwestra do Zakopanego, a szczególnie mam nadzieję, że na konkurs skoków narciarskich w przyszłym roku, kiedy już pandemia ustąpi, (...) kibice będą mogli przyjechać do Zakopanego, stanąć na trybunach, dopingować wszystkich skoczków szczególnie polskich" - mówił minister Adamczyk.

"Siarczyste mrozy ani koronawirus nie zatrzymały budowy Zakopianki. Polskie tunele, mimo zimy, mimo pandemii, są budowane, są w trakcie realizacji" - mówił podczas konferencji prasowej zorganizowanej po wizytacji budowy tunelu minister Andrzej Adamczyk.

Dodał, że widać bardzo duże postępy na budowach zarówno tego tunelu, jak i tunelu w ciągu drogi ekspresowej S3 na południu Polski przy granicy państwa z Czechami, a także przy drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Przypomniał, że niebawem rozpocznie się drążenie tunelu pod Świną w Świnoujściu, a w przygotowaniu jest budowa tunelu w ciągu drogi ekspresowej Via Carpatia na południe od Rzeszowa.

"Z taką precyzją i z takim zaangażowaniem budowany też jest tunel w ciągu południowej obwodnicy Warszawy" - mówił minister.

Adamczyk przekonywał, że budowy w Polsce nie zostały zatrzymane mimo pandemii.

"Musimy zachować wysoki poziom zatrudnienia i wzmocnić implant gospodarczy, wzmocnić produkcję budowlaną, produkcję zakładów przemysłowych pracujących na rzecz budownictwa" - mówił Adamczyk.

Pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski powiedział podczas konferencji, że tunel w ciągu nowej Zakopianki "to miejsce kluczowe".

"Prace tutaj trwają i mobilizujemy się wspólnie z zarządem firmy Astaldi we Włoszech, aby inwestycje realizowane w Polsce mogły być jak najszybciej ukończone. (...) Chcemy ukończyć ten tunel do końca roku" - mówił i przekonywał, że na ten moment wszystkie prace odbywają się zgodnie z planem.

Dyrektor Krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński powiedział, że realizacja tunelu w ciągu nowej Zakopianki pod Małym Luboniem wkroczyła w etap wykańczania i montażu urządzeń, wykonywania płyty podjezdniowej i nawierzchni.

"Jest to proces bardzo czasochłonny, bardzo pracochłonny. Liczymy na to, żeby wykonawca jeszcze bardziej zwiększył mobilizację tak, aby w tym roku maksymalnie wykorzystać czas na wykończenie tunelu" - mówił o podkreślił, że najważniejsza przy tej inwestycji jest sprawa bezpieczeństwa, dlatego zostało tu przewidziane bardzo dużo systemów bezpieczeństwa.

Dyrektor kontraktu z firmy Astaldi Maurizio Roganti potwierdził mobilizację pracowników i dodał, że celem jest "ukończenie robot i pozwolić na ruch w tunelu na koniec tego roku".(

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy