Budowa autostrad

Coraz bliżej budowy nowych odcinków drogi S17. Chętnych do pracy nie brakuje

GDDKiA nie może narzekać na brak zainteresowania realizacją trzech odcinków drogi ekspresowej S17. Łącznie wpłynęło 35 ofert od firm chętnych na zaprojektowanie i wybudowanie liczących łącznie 45 km fragmentów drogi między Piaskami i Zamościem.

Obecnie w realizacji są cztery odcinki liczącego ok. 125 km fragmentu drogi ekspresowej S17 między Piaskami i Hrebennem (granica państwa). Wszystkie dotyczą trasy od Zamościa do Hrebennego. Już niedługo jednak mogą ruszyć prace, dzięki którym droga S17 połączy Piaski i Zamość.

Ponad 3,5 tys. pytań od firm zainteresowanych realizacją drogi S17

Przetargi na wyłonienie wykonawców trzech odcinków między Piaskami i Zamościem GDDKiA ogłosiła pod koniec zeszłego roku. O tym, jak duże było zainteresowanie potencjalnych wykonawców, niech świadczy fakt, że Generalna Dyrekcja otrzymała łącznie ponad 3 500 pytań dotyczących inwestycji. W ramach postępowań przetargowych Generalna Dyrekcja zorganizowała również spotkanie dla firm, by przybliżyć szczegóły zamówienia w nowych uwarunkowaniach technicznych. Ma to związek z nowymi przepisami techniczno-budowlanymi, które weszły w życie we wrześniu ubiegłego roku.

Reklama

Licząca 45 km trasa została podzielona na trzy odcinki:

  • Piaski - Łopiennik: odcinek o długości 16,6 km
  • Krasnystaw - Izbica: odcinek o długości 18,8 km
  • Izbica - Stary Zamość: odcinek o długości niemal 10 km

Oferty na realizację trzech odcinków drogi S17 złożyło łącznie 35 firm

Ostatecznie GDDKiA otrzymała 35 ofert na realizację. Zaprojektowaniem i wybudowaniem pierwszego z nich jest zainteresowanych 11 przedsiębiorstw. Najtańsza z przedstawionych ofert kosztowałaby by GDDKiA ponad 653 mln złotych, z kolei najdroższa - blisko 1,1 mld. Na realizację tej inwestycji Generalna Dyrekcja zarezerwowała ponad 788 mln złotych.

Chętnych na realizację odcinka Krasnystaw - Izbica jest 12 firm. Na ten cel GDDKiA przygotowała ponad 1,1 mld złotych. W przypadku najtańszej z ofert musiałaby wydać prawie 838 mln. Jeśli jednak zdecydowałaby się na najdroższą, kwota wzrosłaby do ponad 1,3 mld złotych.

Również w przypadku fragmentu Izbica - Stary Zamość zainteresowanie realizacją wyraziło 12 przedsiębiorstw. W tym przetargu wszystkie oferty pod względem kosztów przekraczają założony przez GDDKiA budżet ponad 421 mln złotych. Najtańsza opiewa na blisko 504 mln złotych, najdroższa  - na niemal 801 mln złotych.

GDDKiA chce podpisać umowy z wykonawcami jeszcze w tym roku

Komisje przetargowe zajmą się teraz analizą ofert w celu wyłonienia najlepszych z nich. GDDKiA planuje, że umowy ze zwycięzcami przetargów nastąpi w drugiej połowie roku. Wyłonieni wykonawcy będą mieli za zadanie zaprojektować i wybudować dany odcinek. Czas na realizację w każdym z przypadków to 41 miesięcy od podpisania umowy (oczywiście pomijając okresy zimowe).

Droga ekspresowa S17 połączy Warszawę z granicą państwa

Odcinek drogi S17 na odcinku Piaski - Hrebenne stanowi ważny element dla całego ciągu tej drogi od Warszawy. Gotowa trasa połączy stolicę z granicą państwa, a nawet dalej. S17 stanowi bowiem fragment międzynarodowej drogi E372 prowadzącej z Warszawy do Lwowa. Ponadto droga S17 na węźle Piaski Wschód łączyć się będzie z planowaną drogą ekspresową S12. Dodatkowo S17, dzięki wybudowanym już odcinkom na wspólnym przebiegu z S12 oraz węzłom na obwodnicy Lublina łączy się ona również z drogą ekspresową S19. 

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: droga ekspresowa s17 | droga s17
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama