Sukces polskiego zespołu na 24H Dubai

24H Dubai - morderczy wyścig w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, który odbył się w dniach 8-10 stycznia, był niezwykle wymagającym testem dla samochodów i kierowców. Na polach startowych ustawiło się 89 samochodów. Wśród nich znalazł się Volkswagen Golf GTI przygotowany przez Volkswagen Racing Polska.

Polski Golf podczas wyścigu
Polski Golf podczas wyściguInformacja prasowa (moto)

Był to samochód, który brał udział w dwóch sezonach pucharu Volkswagen Castrol Cup. Za kierownicą zasiadli Dominik Kotarba-Majkutewicz, Adam Gładysz, Robertas Kupcikas, Dylan Pereira i Marcin Jaros tworząc zespół R8 Motorsport. Kierowcy nie tylko doprowadzili Golfa do mety, ale zajęli świetne, drugie miejsce w klasie A3T podczas tej ekstremalnej, całodobowej rywalizacji.

Czwartek 8 stycznia był pierwszym dniem zmagań na Dubai Autodrome. Przygotowany w Tarnowie przez Volkswagen Racing Polska Volkswagen Golf GTI spisywał się bez zarzutów i każdy z zawodników miał okazję potrenować przed startem w 24-godzinnym wyścigu, a także sprawdzić modyfikacje wprowadzone specjalnie na potrzeby tej rywalizacji. W porównaniu do samochodu znanego z Volkswagen Castrol Cup, wersja przystosowana do wyścigów długodystansowych miała powiększony zbiornik paliwa, do 310 KM zwiększona została także moc silnika. Do 24-godzinnego wyścigu wystartowało aż 89 samochodów co stanowi rekord w 10-letniej historii 24H Dubai. Jako pierwszy za kierownicą Volkswagena Golfa GTI usiadł Robertas Kupcikas. Aktualny mistrz Volkswagen Castrol Cup przez całą swoją zmianę utrzymał pozycję wicelidera w klasie A3T.

Później zmienił go Adam Gładysz, który zdołał wysunąć się na prowadzenie. W nocy auto przejęli kolejno Dylan Pereira, Dominik Kotarba-Majkutewicz i Marcin Jaros. Podczas następnych zmian zespół przesuwał się na kolejne pozycje w klasyfikacji generalnej, by ostatecznie zatrzymać się na 39. miejscu oraz drugim w klasie A3T.

Samochód wykazał się dużą niezawodnościąInformacja prasowa (moto)

Golfy GTI pokonały w sumie kilka tysięcy kilometrów w wyścigowym tempie podczas Volkswagen Castrol Cup. Natomiast w Dubaju, Golf w ekstremalnych warunkach przejechał 509 okrążeń, pokonując w ciągu doby ok. 2700 kilometrów. Mechanicy w tym czasie nie zanotowali żadnych poważnych problemów (jedynym było złamanie szpilki podczas zmiany koła, przez tę awarię polski zespół utracił prowadzenie w swojej klasie).

Wystę Polaków zakończył się sukcesemInformacja prasowa (moto)

Zapraszamy na filmową relację z wyścigu 24H Dubai.

Golf na wyścigu w Dubaju 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas