Polacy w ADAC Opel Adam Cup
W minioną sobotę miała miejsce oficjalna prezentacja zespołu Ulter Sport Rally Team. W jego barwach będzie jeździła załoga Jerzy Tomaszczyk/Łukasz Włoch. Zespół będzie walczyć o jak najlepsze lokaty na trasach mistrzostw Niemiec w ramach pucharu ADAC Opel Adam Cup. Partnerem teamu jest Interia.
Tomaszczyk i Włoch to jedna z załóg, które swoją dynamiczną jazdą zjednali sobie rzeszę kibiców lubiących bezkompromisowy i niezwykle efektowny styl prowadzenia samochodu. Wielokrotnie udowodnili, że nawet starszym i słabszym samochodem można wygrywać z kierowcami dysponującymi sprzętem nowszej generacji. Duet rozpoczął starty w 2010 roku od rajdu Karkonoskiego. Wspólnie zdobyli puchar Polski w klasie A6, a w 2011 roku stanęli na podium w klasyfikacji generalnej po drodze wygrywając wiele rajdów. W zeszłym roku w rajdzie Wisły zajęli dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej.
W zeszłym roku Łukasz wraz z Danielem Żarna startowali w Rajdowych mistrzostwach Litwy w debiucie kierowcy w samochodzie z napędem na cztery koła zostali mistrzami w kasie drugiej. Spotkało się to z dużym zainteresowaniem mediów, to pokazało, że starty zagraniczne nie tylko uczą więcej, ale i dają lepsze możliwości rozwoju. Stąd z sugestią pilota załoga zaczęła szukać rozgrywek, które są prestiżowe i jest wielu konkurentów. Takie możliwości stworzył niemiecki ADAC w raz z OPEL motorsport.
Wszyscy zawodnicy rywalizują w takich samych samochodach na takich samych oponach w tych rozgrywkach. Organizator mocno dba o wyrównanie szans w celu wyłonienia najbardziej kompletnej załogi. Nagrodą jest start w mistrzostwach Europy w fabrycznym zespole Opla.
Rajdową bronią załogi będzie Opel Adam w wersji Cup. Samochód ma seryjny, 140-konny silnik, sekwencyjną skrzynię biegów, wyczynowe hamulce i zawieszenie Reigera. Rajdówka została przygotowana do sportu przez podwykonawcę Opla, firmę Holzer Motorsport.
Samochód jest bliźniaczo podobny do wszystkich innych pucharówek w tym cyklu, co gwarantuje emocjonującą rywalizację. Wszystko w tym momencie zależy od zawodnika, bo rozbieżności w trakcie sezonu są naprawdę niewielkie. Poprzednie sezony pokazywały, że wielu dobrych zawodników przyjeżdżało w odstępach sekundowych od siebie, tak więc rywalizacja jest naprawdę na wysokim poziomie.
Do cyklu ADAC Opel Adam Cup zgłoszono 20 kierowców z 9 państw - dziesięciu dotychczasowych uczestników pucharu i tyluż nowych. Z ubiegłorocznej czołowej dziesiątki pozostali w stawce Jacob Lund Madsen (4), Julius Tanner (5), Timo Broda (8), Yannick Neuville - młodszy brat Thierry'ego, znanego z tras WRC (9) i Sebastian von Gartzen (10). Tata Sebastiana, Jürgen von Gartzen dwa razy startował w Le Mans, ścigał w Carrera Cup i Porsche Supercup. Emil Lindholm, 18-letni syn ośmiokrotnego mistrza Finlandii Sebastiana Lindholma, kuzyna Marcusa Grönholma, połączy Opel Rallye Cup z torowym Audi TT Sport Cup. Audex Team, który w ubiegłym roku wygrał puchar z Emilem Bergkvistem, wystawia samochody dla Laury Suvanto, Samuliego Vuorisalo i Kevina Müllera.