​Kierowcy GR Supry GT4 z dodatkowym wsparciem

Gdy Toyota GR Supra GT4 w 2021 roku zadebiutuje na amerykańskich torach wyścigowych, kierowcy i zespoły mogą liczyć na pieniężne nagrody od Toyota Racing Development. System motywacji oferuje też Toyota Gazoo Racing Europe.

Toyota GR Supra GT4
Toyota GR Supra GT4 Informacja prasowa (moto)

Toyota GR Supra GT4 to zbudowany w oparciu o GR Suprę samochód wyścigowy, którym można się ścigać w seriach wyścigowych na całym świecie. Samochód produkowany jest w Kolonii w centrum Toyota Gazoo Racing Europe. Trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik generuje wyjściowo 430 KM, auto ma siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów, napęd na tył i pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Zbudowano je w oparciu o regulamin kategorii GT4, która przyciąga coraz większą grupę kierowców zaciętą rywalizacją za rozsądną cenę.

Pierwsze auta trafiły do europejskich zespołów już w czerwcu i szybko odnalazły się w rywalizacji z innymi autami kategorii GT4. Na pierwsze zwycięstwa nie trzeba było długo czekać - jeszcze w sierpniu w mistrzostwach GT4 France duet César Gazeau/Wilfried Cazalbon z zespołu CMR odniósł pierwsze zwycięstwo wyścigową Toyotą w klasie Am. Do klientów z innych kontynentów samochody docierają zgodnie z harmonogramem, a kolejne auta są produkowane. We wrześniu swój egzemplarz zamówiła Toyota Gazoo Racing - Latin America.

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 
Toyota GR Supra GT4 

Nie tylko nagrody

W seriach wyścigowych w USA debiut GR Supry GT4 spodziewany jest już na początku sezonu 2021. Toyota Racing Development USA, która w tym regionie zajmuje się obsługą zespołów prywatnych, czyli klientów i użytkowników wyścigowej Supry. Dodatkowym wsparciem ma być system premii pieniężnych za wyniki osiągane przez zawodników w ramach SRO Pirelli GT4 America. Za pierwsze miejsce w wyścigu wypłacane będą trzy tysiące dolarów, za drugie - dwa tysiące, za trzecie tysiąc. Dodatkowo, zwycięzca klasyfikacji kierowców otrzyma 7,5 tysiąca dolarów, a dla zespołów przygotowano po pięć tysięcy dolarów premii za zgłoszenie do klasyfikacji producenckiej.

Toyota GR Supra GT4Informacja prasowa (moto)

“Zainteresowanie naszym programem wyścigowym jest ogromne. Oferujemy nie tylko nagrody za sukcesy na torze, ale będziemy też wspierać zespoły swoją obecnością na weekendach wyścigowych" - zapowiedział Tyler Gibbs, generalny menedżer TRD USA.

Amerykański dział sportu Toyoty wesprze też zespoły wystawiające GR Suprę GT4 rabatami na części zamienne, ale też wsparciem technicznym i inżynieryjnym podczas rund SRO Pirelli GT4 America - na każdy weekend wyścigowy pojedzie specjalna ciężarówka z częściami zamiennymi do GR Supry GT4 oraz inżynier znający na wylot wszystkie systemy auta.

Toyota GR Supra GT4Informacja prasowa (moto)

Europejskie wsparcie

Od początku sezonu system premii dla kierowców startujących GR Suprą GT4 ma też Toyota Gazoo Racing Europe. Europejscy zawodnicy mogą wziąć udział w Gazoo Racing Trophy, czyli wyjątkowym pucharze z pulą nagród wynoszącą 55 tys. euro. Rywalizacja dostępna jest nie tylko dla posiadaczy wyścigowej Supry, ale też wyścigowych i rajdowych odmian Toyoty GT86. Wyjątkowość tych zmagań polega na tym, że kierowcy nie ścigają się ze sobą bezpośrednio na torze - w tabeli na punkty przeliczane są wyniki z ich macierzystych serii wyścigowych i na tej podstawie tworzona jest klasyfikacja generalna.

Jest o co się bić, bo zwycięzca otrzyma czek na 25 tys. euro, drugie miejsce wyceniono na 15 tys. euro, a trzecie na 7,5 tys. euro. Wypłatę otrzymają też czwarty (5 tys. euro) i piąty (2,5 tys. euro) kierowca w klasyfikacji Gazoo Racing Trophy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas