Nowy, nietypowy znak na autostradach. Kto musi na niego uważać?

Podczas wakacyjnego wyjazdu za granicę można trafić na zupełnie nowe znaki, których nie spotkamy w Polsce. Jednym z nich jest znak występująscy na niemieckich drogach. Na pierwszy rzut oka przedstawia jakby klepsydrę, ale nie obowiązuje wszystkich samochodów.

Niemieckie przepisy uwzględniają około 500 znaków drogowych, które regulują ruch. Co jakiś czas nasi zachodni sąsiedzi powiększają zestaw o kolejne pozycje. Zupełnie niedawno na niemieckich autostradach pojawiły się zupełnie nowe czarno-białe znaki.

Czarno-biały znak - co oznacza?

Nowy znak na niemieckich autostradach wzbudza zainteresowanie kierowców z powodu nietypowej grafiki. Na białym okręgu znajduje się drugi, czarny okręg. W środku wpisano biały kwadrat, na który nadchodzą od góry i dołu dwie ćwiartki białego koła. Całość z daleka wygląda trochę jak klepsydra.

Reklama

Okazuje się, że kierowcy samochodów nie muszą zbytnio przejmować się nowym znakiem. Wszystko dlatego, że dotyczy on wyłącznie pojazdów autonomicznych i jest symbolem orientacyjnym dla takich pojazdów. Dzięki tym znakom samochody autonomiczne mogą dokładniej określić swoje położenie.

Czarno-białe znaki w Niemczech - gdzie występują?

Kierowcy wybierający się na południe Europy mogą je spotkać na autostradzie A9 w Bawarii pomiędzy węzłem Pfaffenhofen i Holledau, a także na trasie A93 w okolicach miasta Regensburg przy zjeździe na Wolnznach.

Lokalizacja nie jest dziełem przypadku, bowiem w tych rejonach są przeprowadzane testy samochodów autonomicznych. Nieopodal tych dwóch tras znajdują się lokalizacje fabryk należących do takich marek jak BMW czy Audi.

Poza tym lokalna topografia dróg jest odpowiednia do przeprowadzania różnych testów. Znajdują się tam proste odcinki dróg oraz zakręty, wzniesienia czy wielopasmowe odcinki. Niemieckie ministerstwo odpowiedzialne za cyfryzację i transport wprowadziło również w tamtych rejonach projekt polegający na "digitalizacji" autostrad.

Producenci samochodów w porozumieniu z firmami z branży IT i telekomunikacji przy okazji rozwijania technologii autonomicznej testują komunikację cyfrową pomiędzy samochodem a drogą.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: niemieckie autostrady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy