Skoda Fabia II. Czeski bestseller po latach
Czeski bestseller trafia powoli na rynek wtórny. Wszystko wskazuje na to, że i tu będzie rozchwytywany.
Druga generacja Fabii zrywa z nudą. Czeski producent udowadnia, że nawet masowy, budżetowy produkt może być oryginalny. Kropką nad "i" są specjalne, dwukolorowe wersje. Czyżby styliści inspirowali się Mini? Po zapoznaniu się z gamą wyposażenia i paletą dostępnych silników stwierdzamy jednak, że wyszukana forma ma pełne pokrycie w treści. Trzon gamy modeli stanowią oczywiście wersje budżetowe. Ale znajdziemy w niej także takie z drugiego końca skali. Świetnie wyposażone, wykończone skórą i alcantarą, wyposażone w nowoczesne, dynamiczne silniki.
Wszystkie elementy karoserii wykonane są ze stali, co ułatwia poszukiwanie śladów napraw powypadkowych. Nadwozie jest wykonane w technice spawania laserowego i klejenia, co pozytywnie wpływa na sztywność całej konstrukcji. Samochód był testowany przez organizację Euro NCAP. Po testach zderzeniowych otrzymał cztery gwiazdki.
Auto występuje w dwóch wersjach nadwozia - hatchback i kombi.
Wnętrze, szczególnie w obrębie przednich foteli wydaje się większe niż u poprzedniczki. Za kierownicą wygodną pozycję znajdzie nawet dość wysoki kierowca. Z tyłu ilość miejsca nie powiększyła się w odczuwalny sposób, ale poprawiono wyprofilowanie kanapy.
Skoda zrywa z nudą. Fabie oferowane są w licznych opcjonalnych fabrycznych pakietach stylizacyjnych
Jakość wykonania deski rozdzielczej jest naprawdę bardzo wysoka. Plusy należą się nie tylko za zastosowanie miękkiego wykończenia jej górnej części, ale także za precyzyjne dopasowanie poszczególnych elementów oraz samą stylizację. Jest to szczególnie wyraźnie widoczne w topowo wyposażonych modelach z dużym panelem fabrycznego radioodtwarzacza dobrej klasy i automatycznie sterowaną klimatyzacją. Skoda w umiejętny sposób łączy także kolorystykę poszczególnych elementów. Ozdobne aplikacje imitujące matowe, szczotkowane aluminium (np. obwódki zegarów) robią doskonałe wrażenie.
Innym dowodem na dbałość o detale są wyklejane nadkola w bagażniku. Cena samochodu nie pozwoliła na zastosowanie pełnej tapicerki z tkaniny, ale tam, gdzie plastik jest szczególnie narażony na porysowanie, producent przykleił wykładzinę. Efekt jest bardzo dobry.
Czy popularność Skody Fabii II ma odzwierciedlenie w jej bezawaryjności? Czytaj na magazynauto.pl.