Nowa broń przeciw kierowcom. Nazywa się Integra 3D

Wszystko wskazuje na to, że przy polskich drogach pojawią się wkrótce nowe, "inteligentne" fotoradary. Urządzenia będą mogły kontrolować jednocześnie do 32 samochodów poruszających się po sześciu pasach ruchu!

Nowy fotoradar ma niespotykane wcześniej możliwości
Nowy fotoradar ma niespotykane wcześniej możliwościInformacja prasowa (moto)

Jak donosi "Dziennik.pl" Główny Urząd Miar przyznał tzw. "zatwierdzenie typu" nowemu fotoradarowi śledzącemu o nazwie Integra 3D. Oznacza to, że nie ma już w zasadzie żadnych przeszkód, by urządzenie trafiło na polskie drogi.

Opracowany przez Rosjan (pierwotna nazwa Cordon) system korzysta z technologii stosowanych w lotnictwie. Integra 3D ma być produkowana w Polsce na rosyjskiej licencji.

To prawdziwa rewolucja w walce z piratami drogowymi. Integra 3D nie tylko monitoruje prędkość i odczytuje numery rejestracyjne pojazdów. Potrafi też wykrywać jazdę pod prąd czy korzystanie przez kierowców samochodów osobowych z pasa do jazdy dla autobusów! By uniknąć wątpliwości dotyczących sprawców przewinień, oprócz wykonywania fotografii, urządzenie zapisuje też filmiki wideo. Może również być wykorzystywane do odcinkowego pomiaru prędkości. Precyzyjna głowica radaru i wysokiej klasy obiektyw pozwala na pomiar w dwóch różnych punktach w odległości co najmniej 200 metrów.

Zdaniem producenta największą zaletą nowego urządzenia jest fakt, że od początku projektowano je do współpracy z systemami automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Cordony, poza Rosją, stosowane są dziś m.in. w Kanadzie i Chorwacji. Oprócz wyłapywania wykroczeń, urządzenie może też służyć do monitorowania potoków ruchu i informowania centrum nadzoru o tworzących się na danym odcinku korkach. Cordon automatycznie zlicza poruszające się w danym kierunku pojazdy i stale monitoruje ich średnia prędkość.

Polscy kierowcy - przynajmniej na razie - mogą jeszcze spać spokojnie. Z początkiem przyszłego roku jedyną instytucją uprawnioną do korzystania z fotoradarów będzie Generalny Inspektorat Transportu Drogowego nadzorujący Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Wiadomo, że - w związku z ambitnym programem poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce - do 2020 roku instytucja liczyć może na solidny zastrzyk gotówki z funduszy unijnych. Publicznych pieniędzy nie można jednak wydawać "ot, tak". Zanim przy polskich drogach staną fotoradary nowej generacji GITD będzie wiec musiało rozpisać publiczny przetarg na ich dostawę.

Jak działa i co potrafi opracowany przez Rosjan fotoradar Cordon?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas