Napęd 4x4 też trzeba serwisować. Wielu kierowców o tym zapomina!

Kia Sportage na podnośniku
Kia Sportage na podnośnikuMotor
Niektóre napędy 4x4 są bardzo wrażliwe na ubytki i jakość oleju. Przykładem jest BMW xDrive (na zdjęciu, skrzynia rozdzielcza).
Niektóre napędy 4x4 są bardzo wrażliwe na ubytki i jakość oleju. Przykładem jest BMW xDrive (na zdjęciu, skrzynia rozdzielcza).Motor
[1] BMW 5 (F10) Należy regularnie wymieniać olej w elementach 4x4. [2] HONDA CR-V III 4x4 wymaga serwisu co 40 tys. km. [3] SKODA YETI Haldex i dyferencjał Yeti należy serwisować co 3 lata. [4] TOYOTA RAV4 Podobnie jak Honda – olej trzeba zmieniać dość często.
[1] BMW 5 (F10) Należy regularnie wymieniać olej w elementach 4x4. [2] HONDA CR-V III 4x4 wymaga serwisu co 40 tys. km. [3] SKODA YETI Haldex i dyferencjał Yeti należy serwisować co 3 lata. [4] TOYOTA RAV4 Podobnie jak Honda – olej trzeba zmieniać dość często.Motor

CENA WYMIANY OLEJU W UKŁADZIE NAPĘDU 4X4 (SPRZĘGŁO/TYLNY DYFERENCJAŁ)

Marka i model
Cena wymiany oleju wraz z robocizną (AS0)
Uwagi

Audi Q5 3.0 TDI quattro (I gen.)
brak zaleceń producenta 
brak zaleceń producenta
BMW X3 20d xDrive (II gen.; F25)  
800 zł
po 150 tys. km; warto wymienić też olej w skrzyni rozdz.
BMW 530d xDrive (F10)  
550 zł
po 150 tys. km; warto wymienić też olej w skrzyni rozdz.
Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 (II gen.) 
420-450 zł
brak zaleceń producenta
Honda CR-V 2.0 4x4 (III gen.)
230 zł 
pierwsza wymiana po 20, później co 40 tys. km
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4
500 zł
co 30 tys. km lub co 2 lata
Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 (2010-2015) 
150 zł
co 40-60 tys. km
Lexus RX 350 (2009-2015)   
210 zł
co 30 tys. km
Mazda CX-5 2.0 4x4 (I gen.) 
160 zł
brak zaleceń producenta
Mercedes ML/GLE 350 CDI (W 166)
370 zł
co 100 tys. km
Mitsubishi Outlander 2.2 DID (III gen.)
140 zł
co 80 tys. km
Mini Countryman 2.0 D All4 (I gen.) 
250-300 zł
co 60-70 tys. km
Opel Insignia 4x4 (I gen.)  
800-900 zł
co 50-80 tys. km
Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 (II gen.)
340 zł
brak zaleceń producenta
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4
300-350 zł
co 3 lata 
Toyota RAV4 2.4 (III gen.)
400 zł   
co 30 tys. km
VW Tiguan 2.0 TDI 4M. (I gen.)
ok. 360 zł 
brak zaleceń producenta
VW Touareg 3.0 TDI 4M. (II gen.)
ok. 365 zł
brak zaleceń producenta
Volvo XC60 D5 (I gen.)
ok. 450 zł
brak zaleceń producenta