Umowa na kolejne 20 km drogi ekspresowej S7

687,7 mln zł kosztować będzie budowa 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 między Ostródą a Olsztynkiem. Odcinek trasy ma być gotowy do czerwca 2017 roku. W środę w Olsztynie przedstawiciele wykonawców i inwestora - GDDKiA podpisali umowy.

Droga S7 będzie dłuższa
Droga S7 będzie dłuższaTomasz GawalkiewiczReporter

687,7 mln zł kosztować będzie budowa 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej nr 7 między Ostródą a Olsztynkiem. Odcinek trasy ma być gotowy do czerwca 2017 roku. W środę w Olsztynie przedstawiciele wykonawców i inwestora - GDDKiA podpisali umowy.

Jak poinformował PAP rzecznik oddziału olsztyńskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Karol Głębocki, budowa trasy została podzielona na dwa zadania.

Wykonawcą pierwszego między Ostródą (Południe) a Rychnowem o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe. Ten odcinek liczy 8,8 km. Drugi o długości 11,2 km między Rychnowem a Olsztynkiem Zachód będzie budować Strabag za 388,5 mln zł.

"Obaj wykonawcy chcą zbudować odcinki dróg w 20 miesięcy, oferują też okres 10 letniej gwarancji. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca" - wyjaśnił rzecznik.

Jak poinformował po podpisaniu umowy dyrektor oddziału GDDKiA w Olsztynie Mirosław Nicewicz, budowana droga będzie miała po dwie jezdnie w każdą stronę a rozdzielać je będzie szeroki pas, który w przyszłości, gdy zwiększy się ruch samochodów, może być przeznaczony na budowę trzeciej jezdni.

"Cieszymy się, że oferty złożone przez spółki należące do koncernu Strabag zostały uznane za najkorzystniejsze. (...) Po zakończeniu realizacji tych dwóch odcinków, siódemka od Elbląga do granicy Olsztynka łącznie wyniesie ok. 100 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podróż z Elbląga do Warszawy skróci się nawet o 20 minut" - powiedział członek zarządu Strabag Wojciech Trojanowski.

Inwestycja oprócz budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej wiąże się z budową 17 wiaduktów oraz 20 przejść ekologicznych, w tym jednego dla małych zwierząt i jednego przepustu jako miejsca zimowania nietoperzy.

Jak podkreślił Nicewicz, budowa drogi między Ostródą a Olsztynkiem nie spowoduje zasadniczo utrudnień dla kierowców. "Cześć nowej drogi będzie przebiegać nowym śladem, ruch samochodów w trakcie budowy będzie poprowadzony jedną jezdnią, nie przewidujemy ruchu wahadłowego" - podkreślił dyrektor Nicewicz.

Podkreślił, że w najbliższym czasie podpisana zostanie umowa na budowę obwodnicy Ostródy łączącej drogę ekspresową nr 7 z drogami krajowymi nr 16 i 15. Gdy podpisany i zrealizowany zostanie ten kontrakt o wartości 1,3 mld zł w połowie 2017 r., droga krajowa nr 7 na całym przebiegu przez Warmię i Mazury będzie drogą ekspresową dwujezdniową.

Droga ekspresowa S7 jest strategicznym elementem układu drogowego Polski i dróg międzynarodowych. Łączy Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawę, Kielce, Kraków i Rabkę z granicą państwa w Chyżnem i dalej prowadzi przez Słowację do Budapesztu. Realizacja inwestycji poprawi nie tylko bezpieczeństwo na drogach, ale także komunikację pomiędzy największymi miastami w całym kraju.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas