Tunel pod Świną to najdłuższy podwodny tunel w Polsce. Znamy datę otwarcia

Tunel pod Świną (na zdjęciu stan z lutego br.) będzie najdłuższym podwodnym tunelem w Polsce
Tunel pod Świną (na zdjęciu stan z lutego br.) będzie najdłuższym podwodnym tunelem w PolsceDOMIN/AGENCJA SE/East News

Tunel gotowy, przechodzi ostatnie testy

W tunelu ograniczenie prędkości 50 km/h i odcinkowy pomiar prędkości

Tunel pod Świną łączy wyspy Uznam i Wolin
Tunel pod Świną łączy wyspy Uznam i WolinGDDKiA

Tak budowano tunel pod Świną

Tunel pod Świną w liczbach

  • Tunel ma łączną długość 1780 m (1484 m to tunel wydrążony przez maszynę TBM). 
  • Cała droga między wyspami Wolin i Uznam, z tunelem włącznie ma 3,2 km długości.
  • W najgłębszym miejscu tunel znajduje się ok. 24 m pod lustrem wody cieśniny Świny i 10 m pod jej dnem. 
  • Jezdnia w tunelu będzie mieć 11 metrów szerokości: oba pasy ruchu (po jednym w każdym kierunku) będą miały szerokość 3,5 m, a pasy awaryjne - 2 m.
  • Całkowity koszt inwestycji to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln (85 proc.) to dofinansowanie z Unii Europejskie.
Darmowe autostrady i zakaz wyprzedzania dla ciężarówek. Moto Flesz odc. 91INTERIA.PL