Nowy odcinek drogi S8 - jeżdżący z Warszawy do Wrocławia już się cieszą
Ekspresowa S8 łącząca Warszawę z Wrocławiem zyska bardzo istotny łącznik. Droga wydłuży się w sumie o kilkadziesiąt kilometrów, dzięki czemu ze stolicy na dolny śląsk, kierowcy będą mogli dojechać jeszcze szybciej. Wiemy, którędy będzie przebiegać nowa trasa.
Spis treści:
Przedłużenie drogi ekspresowej S8 o kilkadziesiąt kilometrów sprawi, że podróż z Warszawy do Wrocławia, będzie łatwiejsza i zauważalnie krótsza. Po wybudowaniu odcinka łączącego węzeł Łódź Południe (A1/S8) i węzeł Kozenin (S12/S74), kierowcy nie będą już zmuszeni do wjeżdżania na A1, by chwilę później zjechać na często zakorkowane A2. Dzięki tej inwestycji podróż z Mazowsza na Dolny Śląsk będzie o wiele przyjemniejsza.
Droga S8 zyska 60 kilometrów
Łącznik między węzłami Łódź Południe i Kozenin, to blisko 60 kilometrów nowej, dwujezdniowej drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Nowy odcinek zostanie rzecz jasna wyposażony we wszystkie niezbędne urządzenia, takie jak: bezkolizyjne węzły drogowe, nowoczesny system zarządzania ruchem, a także wszelkie instalacje służące ochronie środowiska.
Nowy łącznik S8. Na tej inwestycji zyskają wszyscy
W przyszłości nowy odcinek drogi S8 połączy Tomaszów Mazowiecki i sąsiednie miejscowości z Łodzią, a na dodatek trasa skomunikuje województwo łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie. Jak podkreśla GDDKiA, nowa droga będzie miała kluczowe znaczenie nie tylko w komunikacji lokalnej, ale także dla całego transportu krajowego i zagranicznego ze szczególnym uwzględnieniem długodystansowego przewozu towarów.
Nowy odcinek S8. Do budowy zgłosiło się pięć firm
Dla łącznika drogi ekspresowej S8 do węzła Łódź Południe (A1/S8) do węzła Kozenin (S12/S74) Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) chce opracować pięć firm. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, dlatego teraz będą szczegółowo badane i jeszcze w lecie tego roku powinniśmy poznać wykonawcę. Zgodnie z planem podpisanie umowy jest planowane na III kwartał bieżącego roku. Prace powinny ruszyć jeszcze w 2025 r.
- Europrojekt Gdańsk - 38 693 906,05 zł
- Transprojekt Gdański - 32 237 000 zł
- Multiconsult Polska - 39 865 530 zł
- IVIA - 46 530 900 zł
- Mosty Katowice - 48 156 411,42 zł
***