Kiedy powstanie droga S6 Szczecin-Trójmiasto?

Jest za wcześnie na określenie harmonogramu budowy drogi ekspresowej S6 w Pomorskiem - poinformowało Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Podkreślono, że S6 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w kraju. Z apelem do rządu o jak najszybsze rozpoczęcie prac związanych z inwestycją wystąpili samorządowcy i firmy.

Budowa drogi ekspresowej S6 ze Szczecina do Trójmiasta na odcinku od Sianowa przez Słupsk i Lębork do Trójmiasta i A1 miała się rozpocząć w 2018 r.; ponad rok temu ogłoszono przetargi na niektóre odcinki trasy.

W ub. tygodniu na antenie lokalnego radia wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński powiedział, że "trasę S6 wybudujemy, tylko trochę później (...) myślę, że będzie to po 2020 roku". Tłumaczył to m.in. małym obciążeniem tej drogi w porównaniu do innych w kraju.

Zespół prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (MIB) zapewnił w piątek PAP, że "droga ekspresowa S6 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Inwestycja ta została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) i wstępnie skierowana do realizacji we wrześniu 2015 r.".

Reklama

Resort zaznaczył, że "należy niemniej mieć na względzie także uwarunkowania finansowe. Wartość limitu Programu wynosi 107 mld złotych, co jest niewystarczające przy wartości wszystkich zadań w tym Programie ujętych, która sięga blisko 200 mld złotych".

"Na tym etapie realizacji PBDK jest za wcześnie na określenie szczegółowego harmonogramu budowy tej inwestycji" - poinformowało ministerstwo. Jednocześnie resort zapewnił, że "z determinacją dąży do stworzenia spójnego systemu dróg szybkiego ruchu, w którym dostrzegana jest także istotna rola drogi ekspresowej S6 Koszalin - Trójmiasto".

"Chcielibyśmy, aby nowo wybudowana sieć dróg ekspresowych i autostrad odpowiadała na najpilniejsze potrzeby inwestycyjne i wyznaczone cele strategiczne kraju. Z uwagi na ograniczenia finansowe nie ma jednak możliwości jednoczesnej realizacji wszystkich priorytetów ujętych w Programie w pełnym zakresie" - podano.

Ministerstwo zapewnia, że "z tego względu zostały podjęte działania optymalizacyjne, które mają na celu realizację programu drogowego w jak najszerszym zakresie".

Apel mieszkańców Pomorza, samorządowców, przedsiębiorców oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych do rządu RP w sprawie budowy drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim podpisano w czwartek w Lęborku. Podpisało się pod nim kilkudziesięciu przedstawicieli samorządów, głównie z zachodniej części regionu. Pod apelem może się każdy podpisać.

Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego w Słupsku poinformowała w piątek, że "mieszkańcy i przedsiębiorcy województwa, a także przedsiębiorcy współpracujący z firmami z Pomorza mogą poprzeć tę inicjatywę i dołączyć swój podpis pod apelem dotyczącym budowy S6". Podpis można złożyć do 25 listopada.

"Inwestycja ma strategiczny charakter dla województwa pomorskiego. Droga ekspresowa S6 należy do najważniejszych połączeń drogowych województwa pomorskiego oraz stanowi jedno z najważniejszych powiązań krajowego i europejskiego systemu transportowego" - napisano w apelu do rządu.

W piśmie zwraca się uwagę, że "obszar zachodniej części województwa został wskazany w projekcie Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR) jako obszar zmarginalizowany". "Projekt SOR wskazuje również na konieczność uzupełnienia luk w sieci połączeń drogowych, w tym TEN-T, do której należy ta inwestycja" - dodano.

"Brak tej ważnej dla nas () drogi oznacza stagnację gospodarczą i społeczną znacznej części województwa pomorskiego. Jest ona ważna dla przedsiębiorców, dla rozwoju gmin, ośrodków akademickich, jak i dla wszystkich mieszkańców tej części Pomorza. Dlatego wspólnie apelujemy o jak najszybsze rozpoczęcie prac nad realizacją tej ważnej dla Pomorza i Polski inwestycji" - czytamy w piśmie do rządu.

Planowana droga ekspresowa S6 o łącznej długości ok. 330 km ma połączyć Szczecin, Police, Goleniów, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Trójmiasto z A1.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: budowa dróg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy