Jest umowa na kolejny odcinek drogi S3. Ma 31 km

Niemal 2,4 mld zł będzie kosztować budowa ponad 31-kilometrowego fragmentu trasy S3 z Bolkowa do granicy z Czechami w Lubawce. W środę podpisano umowę z wykonawcami ostatniego z fragmentów "ekspresówki', która łączy Świnoujście z południową granicą kraju.

Dopiero w poniedziałek oddano jeden z odcinków S3, a już jest umowa na kolejny
Dopiero w poniedziałek oddano jeden z odcinków S3, a już jest umowa na kolejny Maciej Kulczyński PAP

Jak przekazała rzeczniczka wrocławskiego oddziału GDDKiA Magdalena Szumiata, budowa ostatniego, dolnośląskiego fragmentu S3 została podzielona na dwa odcinki.

Pierwszy fragment, pomiędzy węzłami Bolków i Kamienna Góra Północ zaprojektuje i zbuduje konsorcjum firm: PORR z Warszawy i PORR Bau z Wiednia. "Ponad 16-kilometrowy odcinek przechodzi przez pasmo Gór Wałbrzyskich; trasa pobiegnie pod nimi dwoma tunelami. Jeden z nich, o długości ok. 2300 m, będzie najdłuższym w Polsce" - powiedziała rzeczniczka. Koszt budowy tego odcinka przekracza 1,5 mld zł. Zostanie on oddany do ruchu w pierwszej połowie 2023 r.

Drugi z fragmentów "ekspresówki" - od węzła Kamienna Góra Północ do węzła Lubawka - powstanie do 2021 r. Jego długość to ponad 15 kilometrów, a koszt budowy - 880 mln zł. Tę inwestycję zrealizuje konsorcjum: Mosty Łódź i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego z Torunia.

Na całym odcinku od Bolkowa do granicy z Czechami jezdnia będzie miała dwa pasy w każdym kierunku. Powstaną trzy węzły drogowe - Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka. Oprócz dwóch tuneli ma powstać sześć mostów, 23 wiadukty nad i w ciągu drogi ekspresowej, 34 przejścia dla zwierząt i inne elementy ochrony środowiska, m.in. ekrany akustyczne, ogrodzenie czy przepusty.

W ramach tej inwestycji przebudowany zostanie również fragment drogi krajowej nr 5 oraz odcinki dróg wojewódzkich i powiatowych.

Budowa drogi jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

Na Dolnym Śląsku w budowie jest jeszcze fragment S3 łączący węzeł Lubin Północ oraz węzeł Kaźmierzów. W poniedziałek otwarto 36-kilometrowy fragment tej trasy z Legnicy do Bolkowa.(PAP)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas