Jest umowa na kolejny odcinek drogi S19
397 mln zł będzie kosztował projekt i budowa blisko 13-km odcinka Białystok Południe-Ploski przyszłej trasy S19. W piątek w Białymstoku podpisano umowę w tej sprawie. To pierwsza umowa na podlaskie odcinki trasy S19.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku zawarła ją z wybraną w przetargu firmą Mota Engil Central Europe.
Odcinek Białystok Południe-Ploski ma być budowany w latach 2022-2024 - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. Powstanie 12,7 km drogi ekspresowej, dwujezdniowej w każdą stronę, z pasami awaryjnymi. Planowany jest m.in. ok 160-metrowy most nad doliną rzeki Narew. Łącznie będzie 16 różnych obiektów inżynierskich. Zaplanowany jest węzeł drogowy Zabłudów. Wykonawca wskaże, jaki rodzaj nawierzchni będzie miała ta trasa.Dyrektor GDDKiA w Białymstoku Wojciech Borzuchowski poinformował na konferencji online, że w 2020 r. GDDKiA przeprowadziła 10 przetargów na projekty i budowy poszczególnych odcinków Via Carpatia w Podlaskiem. Łącznie postępowaniami są objęte 134 km tej drogi. Poinformował, że wszystkie plany w tym zakresie przewidziane na 2020 r. są realizowane zgodnie z terminami.Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski poinformował, że Podlaski Urząd Wojewódzki jest gotowy do wydawania zezwoleń na realizację poszczególnych odcinków S19 (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej). Dodał, że liczy na to, że wnioski na pierwsze ZRID-y będą opracowane w 2021 r.Podczas konferencji poinformowano, że jeszcze w 2020 r. będą zawarte kolejne dwie umowy na projekt i budowę dwóch podlaskich odcinków S 19: Białystok Zachód-Księżyno i Księżyno-Białystok Południe wraz z przebudową dk 65 do Grabówki. Dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA wyjaśnił, że te odcinki - razem z tym, na realizację którego w piątek podpisano umowę - będą stanowić południową obwodnicę Białegostoku wraz z wylotem w stronę Lublina.GDDKiA w pierwszej połowie 2021 r. chce podpisać umowy na wszystkie pozostałe odcinki, na które przetargi były prowadzone w 2020 r.